Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 21, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wykupienie płatnej telewizji rozważa co siódmy widz bezpłatnej telewizji naziemnej

(fot. pixabay.com)

15 proc. widzów bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej rozważa wykupienie oferty płatnej telewizji, a 27 proc. klientów sieci kablowych i platform satelitarnych myśli o rezygnacji z ich oferty – wynika z badania Projekt Cyfrowizja II domu mediowego MEC.

Odsetek badanych widzów naziemnej telewizji, którzy myśleli o wykupieniu płatnej oferty, w porównaniu z ub.r. zmniejszył się z 20 proc., a chętnych do porzucenia kablówki bądź platformy satelitarnej z 30 proc.
Jeśli przeanalizować skłonność rezygnacji z płatnej telewizji wśród klientów różnych operatorów, największy odsetek rozważających porzucenie oferty jest wśród abonentów NC+ (35 proc.). Respondenci jako główny powód rozważania o rezygnacji z usług płatnej telewizji podają, że oferta, z której korzystają, jest za droga (74 proc. w przypadku abonentów platform satelitarnych i 60 proc. w przypadku sieci kablowych).
Wśród badanych, którzy twierdzili, że w ciągu ostatniego roku porzucili płatną telewizję, 53 proc. jako powód wskazało, że oferta naziemna jest dla nich wystarczająca, 50 proc. – za wysoką cenę poprzedniej oferty, a 39 proc. - nie oglądało kanałów, za które płacili.
MEC w badaniu zapytał też, które kanały są dla klientów płatnej telewizji ważne na tyle, że są gotowi nadal płacić za swoją ofertę. 43 proc. wskazało Eurosport, 42 proc. – Discovery Channel, a 39 proc. – Canal+.
Badanie ”Projekt Cyfrowizja II” zrealizowano za pośrednictwem wywiadów telefonicznych i internetowych na próbie 1,1 tys. respondentów powyżej 15. roku życia.

(KOZ, 21.12.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.