Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 14, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Niewielka podwyżka i nowe klastry w polityce handlowej TVP na 2016 rok

Skrót zasad handlowych biura reklamy TVP 2016

Z analizy zasad sprzedaży reklam w Telewizji Polskiej na 2016 rok wynika podwyżka rzędu 4-5 proc., zależnie od wielkości budżetu reklamodawcy. Biuro reklamy TVP wprowadza dwa dodatkowe klastry – najniższy i najwyższy.

Obecnie najniższym klastrem – czyli progiem całorocznych wydatków na reklamę, od których zależą udzielane rabaty – jest ten poniżej 1 mln zł. W 2016 roku zostanie on podzielony na dwa: do 0,49 mln zł i od 0,5 do 0,99 mln zł. Kolejne przedziały pozostaną bez zmian, z tym że po obecnie najwyższym progu do 5 mln zł dojdzie nowy: 5 mln zł – 5,99 mln zł. Indywidualne negocjacje rabatów będą więc prowadzone z klientami, którzy w TVP wydają rocznie 6 mln zł i więcej.
W pierwszym klastrze rabat za budżet reklamowy będzie wynosił maksymalnie 30 proc. Przy wydatkach 0,5 mln zł - 0,99 mln zł klient dostanie do 32 proc. rabatu, w klastrze 1 mln zł – 1,99 mln zł będzie to do 35 proc. W kolejnych klastrach rabat wzrośnie stopniowo do 42 proc. dla budżetów 4 mln zł – 4,99 mln zł i do 45 proc. w najwyższym przedziale 5 mln zł – 5,99 mln zł.
Biuro reklamy TVP nadal będzie też zachęcać do kupowania z cennika. Reklamodawca, który zrealizuje w ten sposób od 50 proc. do 59,99 proc. swoich wydatków, dostanie do 5 proc. rabatu. W kolejnych progach rabat wzrośnie do 20 proc. dla reklamodawców wydających na zakupy cennikowe 90 proc. - 99,99 proc. swoich budżetów i do 30 proc. dla tych, którzy wszystko kupują z cennika.
Jak ocenia Maciej Niepsuj, buying director z domu mediowego Lowe Media, polityka handlowa TVP na przyszły rok to kolejny etap normalizacji rynku metodą małych kroków. - W zależności od klastra podwyżka w TVP wyniesie około 4-5 procent – mówi Maciej Niepsuj. Zwraca uwagę, że analiza indeksów wskazuje na wzrost kosztu dotarcia z reklamą do widza (CPP) w czasie najlepszej oglądalności (prime time) kanałów tematycznych (indeksy pozwalają przeliczyć bazowe CPP, podawane w grupie komercyjnej 16-49, na grupę docelową danej kampanii reklamowej). - Podział najniższego klastra oznacza podwyżkę dla najmniejszych klientów – dodaje Maciej Niepsuj. CPP w klastrze poniżej 0,5 mln będzie wynosiło 1500-1550 zł w przypadku głównych anten (TVP 1 i TVP 2) i 1050 zł w kanałach tematycznych. W kolejnym klastrze (poniżej 1 mln zł) będzie to odpowiednio 1460-1500 zł i 1040 zł.
Jak informowaliśmy, domy mediowe współpracę z biurem reklamy TVP negocjują bez względu na zapowiadane przez PiS zmiany w mediach publicznych.

(RUT, 14.12.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.