Kowalczyk była twarzą Raiffeisen Polbanku, teraz reklamuje Santander Consumer Bank (wideo)

Justyna Kowalczyk występuje w kampanii Santander Consumer Banku, który pod koniec października br. został jej głównym sponsorem. Wcześniej mistrzyni świata i mistrzyni olimpijska w biegach narciarskich przez pięć lat była twarzą Raiffeisen Polbanku. - Takie przejścia gwiazd z jednego do drugiego banku bardzo dewaluują wartość celebryty - uważa Dariusz Kubuj z Kubuj Strategia.
Działania pod hasłem "Znajdź swój powód do uśmiechu" wprowadzają nową platformę komunikacji z udziałem Justyny Kowalczyk. Pierwsza kampania Santander Consumer Banku dotyczy kredytów gotówkowych. Kolejne będą także odnosić się do produktów banku. Prowadzona od piątku wizerunkowo-produktowa kampania emitowana jest w telewizji, Internecie, za pomocą materiałów BTL.
Jeszcze do marca br. na witrynach Raiffeisen Polbanku wisiały plakaty z wizerunkiem Kowalczyk. Później w spotach tego banku pojawił się Paweł Orleański, aktor i prowadzący program "Galileo" w stacji TV 4.
Czy ma sens sięganie po tego samego celebrytę w przypadku produktów z tej samej kategorii? - Nie sądzę, by to był problem dla Santander Consumer Banku. Przecież Raiffeisen Polbank wprowadził już nowy format reklamowy - uważa Adam Miecznikowski, dyrektor strategii z agencji Publicis. - Konsumenci potrzebują znacznie więcej czasu, by czegoś się nauczyć. W momencie, w którym marketerzy są już znudzeni swoją kampanią, odbiorcy dopiero zaczynają ją łapać - uważa Miecznikowski.
Inaczej, gdyby np. Marek Kondrat, od kilkunastu lat związany z ING Bankiem Śląskim, nagle zaczął promować inny bank. - Myślę, że to byłoby pozbawione większego sensu. Ta kampania to instytucja. To tak, jakby Serce i Rozum (bohaterowie marki Orange - red.) zaczęły pracować dla Plusa. Związek Justyny Kowalczyk z Raiffeisen Polbankiem nie był tak silny, jak np. Marka Kondrata i ING Banku Śląskiego - kwituje Miecznikowski.
Innego zdania jest strateg reklamowy Dariusz Kubuj z Kubuj Strategia. - Myślę, że nowa reklamowa rola Justyny Kowalczyk może mieszać się konsumentom z poprzednią. Takie przejścia gwiazd z jednego do drugiego banku bardzo dewaluują wartość celebryty - uważa.
Jego zdaniem w takiej sytuacji odbiorca zostaje pozbawiony złudzeń, że celebryta może mieć jakikolwiek związek z marką, którą promuje. - To wyłącznie układ reklamowy, z ręki do ręki: kasa za reklamy. To dodatkowo osłabia instytucję celebryty w reklamie - mówi Kubuj.
Kreację kampanii przygotowała agencja Eskadra. Za produkcję odpowiada TOFI Productions. Film wyreżyserował Łukasz Jaworski. Media zakupił dom mediowy ZenithOptimedia.
Santander Consumer Bank został sponsorem głównym Justyny Kowalczyk na okres 30 października 2015 - 30 września 2017, z opcją przedłużenia na rok.
(DR, 23.11.2015)
