"Reklama Dzieciom" w TVP w Boże Narodzenie
Charytatywny blok reklamowy Telewizji Polskiej w ramach akcji "Reklama Dzieciom" zostanie wyemitowany w Boże Narodzenie w TVP 1. Nie będzie to jedyny blok reklamowy w święta w telewizji publicznej.
TVP pozostaje przy systemie, który wprowadziła w 2013 roku: charytatywne reklamy będą nadawane 25 grudnia po głównym wydaniu "Wiadomości". W pozostałych pasmach telewizja publiczna nie zrezygnuje w święta z emisji zwykłych, komercyjnych spotów.
Wysokość kwoty zebranej w akcji "Reklama Dzieciom" zależy od liczby widzów charytatywnego bloku reklamowego. Biuro reklamy TVP ustaliło, że za 1 punkt GRP reklamodawca zapłaci 10 tys. zł netto. Podstawą rozliczenia będzie wielkość widowni w grupie ogólnej (4+) według danych Nielsen Audience Measurement. W ub.r. TVP zebrała w ten sposób 820,8 tys. zł, które rozdzieliła między ok. 70 instytucji, stowarzyszeń i fundacji pomagających chorym dzieciom. Środki z tegorocznej akcji "Reklama Dzieciom" otrzymają instytucje i organizacje pomagające chorym dzieciom, które do końca br. złożą w biurze zarządu TVP odpowiedni wniosek i zostaną zakwalifikowane przez telewizyjną komisję ds. darowizn.
Do 2012 roku, przez 20 edycji, akcję "Reklama Dzieciom" telewizja publiczna przeprowadzała 24 grudnia. Tego dnia na żadnej z anten nadawca nie pokazywał innych spotów niż reklamy emitowane w ramach tej akcji. Komercyjne spoty w Wigilię TVP zaczęła emitować w 2013 roku, tłumacząc to niekorzystną sytuacją finansową, spadkiem przychodów reklamowych i niskimi wpływami z abonamentu radiowo-telewizyjnego.
(RUT, 20.11.2015)