Ponad 49 mln zł z reklam przy kulinarnych talent show Polsatu
Damian Marchlewicz wygrał czwartą edycję "Piekielnej kuchni" (fot. Krystian Szczęsny/Polsat)
Ze sprzedaży czasu reklamowego przy dwóch kulinarnych talent show Polsat uzyskał jesienią 49,4 mln zł. Większe przychody wygenerowała "Piekielna kuchnia".
Reklamy przy programie "Piekielna kuchnia", w którym rywalizują amatorzy, dały Polsatowi cennikowo 28,4 mln zł (dane bez uwzględnienia rabatów). Natomiast przeznaczony dla profesjonalnych kucharzy program "Top Chef" wygenerował dla stacji 21 mln zł.
Premierowe odcinki czwartej edycji talent show "Piekielna kuchnia" Polsat nadawał od 8 września do 10 listopada, we wtorki o 20.05. Gromadziły one średnio 1,63 mln osób. W grupie wszystkich widzów w czasie emisji tego programu Polsat miał średnio 10,1 proc. udziału w rynku, a w grupie komercyjnej (widzowie mający 16-49 lat) osiągał 16 proc. W obu grupach przegrywał tylko z Dwójką, która miała 31,5 proc. w grupie ogólnej i 25,2 proc. w komercyjnej. Gorzej od Polsatu wypadły zaś: TVP 1 z udziałem 9,9 proc. (9,8 proc. w grupie 16-49) i TVN - 8,5 proc. (9 proc.).
Z kolei piąty sezon "Top Chef" – nadawany w środy o 20.40, od 9 września do 11 listopada – przyciągał średnio 1,80 mln widzów. Przełożyło się to na 11,7 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 16,6 proc. w grupie komercyjnej. Także w przypadku tego programu Polsat w obu grupach zajął drugie miejsce - za Dwójką, której udział wyniósł 24,3 proc. w grupie ogólnej i 18,3 proc. w komercyjnej. Jedynka miała w tym paśmie po 8,6 proc. udziału w obu grupach, a TVN – 6,8 proc. w ogólnej i 8,7 proc. w komercyjnej.
Czwartą edycję "Piekielnej kuchni" wygrał Damian Marchlewicz, a piątą edycję "Top Chef" - Tomasz Purol. Jak informowaliśmy, oba programy będą kontynuowane.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 13.11.2015)