Kino Polska zainwestuje w ZoomTV, a Onet.pl będzie partnerem programowym
Kanał, który na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej uruchomi spółka Cable Television Networks & Partners (CTNP), będzie się nazywał ZoomTV.
Obecnie wyłącznym udziałowcem CTNP jest Polska Fundacja Wspierania Rozwoju Komunikacji Elektronicznej Piksel, stworzona przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Kiedy kanał ZoomTV otrzyma koncesję na nadawanie na ósmym multipleksie (Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosiła tylko wyniki konkursu), kapitał CTNP zostanie podwyższony i udziały w spółce obejmie Kino Polska TV. Ten nadawca za 49 proc. udziałów zapłaci 10 mln zł. Natomiast Grupa Onet.pl będzie z nowym kanałem współpracowała programowo. ZoomTV wykorzysta materiały wideo (informacyjne, publicystyczne i rozrywkowe) przygotowywane przez dziennikarzy serwisów Grupy Onet.pl.
Ponadto fundacja Piksel współpracuje programowo z lokalnymi telewizjami kablowymi i dzięki temu będzie dostarczała na antenę ZoomTV aktualności lokalne i publicystykę. Pozostałe treści do ramówki kanału zapewni Kino Polska. Zajmie się też obsługą programową, redakcyjną i techniczną ZoomTV.
Kanał tworzony przez spółkę CTNP ma kłaść nacisk na sprawy lokalne, samorządowe i obywatelskie, współpracując przy tym z organizacjami społecznymi i lokalnymi liderami opinii. Programy publicystyczne i poradnikowe mają się opierać się na formułach rozrywkowych.
(RUT, 08.11.2015)