Kanały informacyjne zyskały dzięki wyborom parlamentarnym
W październiku br. kanały informacyjne zanotowały znacznie lepsze wyniki niż rok temu. Zyskały szczególnie na finiszu kampanii przed wyborami do Sejmu i Senatu, w niedzielę wyborczą i w pierwszych dniach po wyborach.
Średnio w całym miesiącu kanał TVP Info – który wypadł najlepiej w grupie ogólnej – miał 3,53 proc. udziału w rynku (wobec 2,53 proc. w październiku ub.r.). Na drugie miejsce spadł TVN 24 z udziałem 3,32 proc. (w ub.r. 2,68 proc.), a trzeci był Polsat News – 1,08 proc. (0,96 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat) prowadzenie zachował TVN 24 – 2,57 proc. (2,06 proc.), TVN Info miał 1,58 proc. (1,02 proc.), a Polsat News – 0,83 proc. (0,80 proc.).
W tygodniu 19-25 października (zakończonym wyborczą niedzielą) i w pierwszych dniach po wyborach kanały informacyjne notowały wyniki znacznie powyżej średniej. Najlepszym dniem dla tych stacji był poniedziałek 26 października, gdy TVP Info miał 6,6 proc. udziału w rynku, TVN 24 – 5,68 proc., a Polsat News – 1,84 proc. W tym okresie udziały stacji informacyjnych spadły poniżej średniej tylko w sobotę, gdy panowała cisza wyborcza. Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 02.11.2015)