Na bezpłatnych audycjach wyborczych TVP straciła około 1 mln zł
(fot. pixabay.com)
Emitując bezpłatne audycje komitetów wyborczych w kampanii przed wyborami parlamentarnymi, Telewizja Polska straciła od 800 tys. zł do 1 mln zł.
Na tyle straty oszacowało biuro reklamy TVP – biorąc pod uwagę, że podczas emisji tych audycji oglądalność nadających je anten spadała. Audycje komitetów wyborczych były emitowane w telewizji publicznej od 10 do 23 października br. W TVP 1 oglądało 305 tys. osób, czyli 8,5 proc. tych, którzy mieli w tym czasie włączone telewizory. Dla porównania, średnia dobowa widownia Jedynki w ostatnim tygodniu (19-25 października) wynosiła 851 tys. osób, a udział stacji w rynku 12,7 proc. Z kolei w TVP 2 audycje wyborcze miały zaledwie 89 tys. widzów (2,8 proc. udziału w rynku), podczas gdy średnia widownia stacji w ostatnim tygodniu to 546 tys. osób, a udział w rynku – 8,2 proc.
Telewizja Polska wyemitowała w sumie 228 godzin bezpłatnych audycji wyborczych (oprócz głównych anten pokazywały je też TVP Polonia i programy regionalne). W Jedynce te audycje były nadawane w pasmach po godz. 6 i 16, a w Dwójce po godz. 6 i 14.30.
Podobne straty – także ok. 1 mln zł – TVP zanotowała rok temu przy okazji wyborów samorządowych.
Dane o oglądalności: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 28.10.2015)