Na spotach wyborczych najwięcej zarobiły kanały TVN, najwięcej wydał PiS
(fot. pixabay.com)
Na reklamy w telewizji w czasie kampanii wyborczej do parlamentu wydano w sumie 11,11 mln zł (dane cennikowe, czyli bez uwzględnienia udzielonych partiom rabatów). 36 proc. tej kwoty trafiło do kanałów Grupy TVN.
Na reklamy w telewizji w czasie kampanii wyborczej do parlamentu wydano w sumie 11,11 mln zł (dane cennikowe, czyli bez uwzględnienia udzielonych partiom rabatów). 36 proc. tej kwoty trafiło do kanałów Grupy TVN.
Grupa Polsat zebrała z reklam wyborczych 3,43 mln zł (31 proc. wszystkich wydatków na kampanie komitetów wyborczych w telewizji), a do Telewizji Polskiej trafiło 3,21 mln zł (29 proc.).
Spośród kanałów najwięcej – 3,11 mln zł – zarobiła główna antena Polsatu.
Najwięcej na płatne spoty wyborcze we wrześniu i październiku br. wydał komitet PiS – 5,02 mln zł. Drugi był komitet PO – 4,45 mln zł. Pozostałe komitety reklamujące się w telewizji były w zdecydowanej mniejszości. Komitet wyborczy PSL wydał 701 tys. zł, Nowoczesna – 399 tys. zł, Korwin – 264 tys. zł, komitet Andrzeja Piechockiego - 250 tys. zł, Zjednoczona Lewica - 12 tys. zł, a komitet Zbigniewa Stonogi 10 tys. zł.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 27.10.2015)