Rosyjski odpowiednik Facebooka zarabia na reklamach natywnych

(fot. vk.com)
Serwis społecznościowy Vkontakte, który jest rosyjskim odpowiednikiem Facebooka, w trzecim kwartale br. miał ponad 1,5 mld rubli przychodu (równowartość 95,5 mln zł). To wzrost o 55,4 proc. w porównaniu z tym okresem w ub.r.
Firma Mail.ru, do której należy Vkontakte, poinformowała, że głównym czynnikiem wzrostu przychodów rosyjskiego odpowiednika Facebooka była reklama natywna. Serwis Vkontakte przez dziewięć miesięcy br. odnotował wzrost przychodów z reklam natywnych o 41,2 proc. względem tego okresu ub.r. Jako jedną z najważniejszych inwestycji w trzecim kwartale br. właściciele serwisu społecznościowego wskazali uruchomienie usługi Towary, dzięki której administratorzy profili mogą prowadzić sklepy internetowe.
(MAK, 26.10.2015)
