Google przyjmuje wnioski na dofinansowanie innowacji w dziennikarstwie cyfrowym
Google rozpoczął dziś przyjmowanie wniosków o dofinansowanie z DNI Innovation Fund. Fundusz ten przez trzy lata zamierza wydać w Unii Europejskiej 150 mln euro na innowacje z zakresu dziennikarstwa internetowego. W radzie funduszu jest prezes Agory SA - Bartosz Hojka.
Pierwsza runda zgłoszeń zakończy się 4 grudnia br. "Poszukujemy projektów, które odzwierciedlają nowy sposób myślenia w praktyce dziennikarstwa cyfrowego, propagują rozwój nowych modeli biznesowych lub nawet zmieniają sposób konsumpcji cyfrowych treści informacyjnych przez użytkowników. Zgłaszane projekty mogą mieć wysoce eksperymentalny charakter, ale muszą mieć wyraźnie określone cele i w dużej mierze obejmować technologie cyfrowe. Nie wymagamy korzystania z produktów lub usług Google" - zapewnia w komunikacie prasowym Ludovic Blecher, szef DNI Innovation Fund.
O pieniądze z funduszu mogą aplikować wydawcy, serwisy online, start-upy z branży mediów informacyjnych oraz osoby indywidualne. Program przewiduje trzy rodzaje projektów: prototypowe (dofinansowanie do 50 tys. euro i do 100 proc. kosztów projektu w początkowym etapie jego rozwoju), średniej wielkości (do 300 tys. euro i 70 proc. kosztów), duże projekty (do 1 mln euro i 70 proc. kosztów). W przypadku projektów międzynarodowych lub opartych na współpracy organizacji dotacje mogą być jeszcze wyższe.
Nad transparentnością procesu rozpatrywania aplikacji będzie czuwała 13-osobowa rada funduszu. Jest w niej jeden Polak - Bartosz Hojka, prezes Agory SA. Poza nim są m.in. Murdoch MacLennan - prezes Telegraph Media Group, Ronan Harris - wiceprezes Google czy Arianna Ciccone - szefowa Perugia International Journalism Festival. Wstępnej selekcji wniosków dokona zespół przedstawicieli branży i pracowników Google.
Digital News Initiative (DNI) to porozumienie Google i europejskich wydawców prasowych zawarte wiosną 2015 roku.
(JM, 22.10.2015)