Dział: RADIO

Dodano: Październik 20, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydatki reklamowe na radio rosną coraz bardziej - trzeci kwartał był rekordowy

(fot. pixabay.com)

Po trzech kwartałach br. wzrost wydatków na reklamę radiową był dwucyfrowy. Według danych cennikowych wyniósł 25 proc., a w rzeczywistości było to 12-15 proc. Rekordowy był trzeci kwartał br.

Z cennikowych danych Kantar Media wynika, że wpływy reklamowe stacji monitorowanych przez tę firmę od stycznia do września br. wzrosły o 25 proc. w porównaniu tym samym okresem ub.r. Z pominięciem przychodów 16 rozgłośni, o które Kantar Media poszerzył monitoring w tym roku, dynamika wyniosła 22,7 proc.
Cennikowe wpływy z reklam w okresie styczeń-wrzesień br. zwiększyły wszystkie największe grupy radiowe, najbardziej Grupa Radiowa Agory – o 46,3 proc., do 533,1 mln zł. Grupa RMF zanotowała wzrost o 17,7 proc. (do 1,34 mld zł), Eurozet o 30,5 proc. (do 943,2 mln zł), Grupa Radiowa Time o 20,7 proc. (do 585,5 mln zł), a publiczne radio o 19,9 proc. (do 405,7 mln zł).

W pierwszych trzech kwartałach br. najwięcej na reklamę wydały firmy zajmujące się handlem – 1,13 mld zł, o 46,9 proc. więcej niż przed rokiem. Handel stanowił 29,1 proc. wszystkich wydatków na reklamę w radiu. W czołówce sektorów pod względem wydatków znalazły się także: produkty farmaceutyczne i leki (851,6 mln zł, wzrost o 22,7 proc.) oraz motoryzacja (406,2 mln zł, wzrost o 16,2 proc.).
– Trzeci kwartał był dla radia fenomenalny. Celowo używam tego słowa. Estymujemy, że rynek netto zwiększył się o blisko 20 procent, czyli niespotykanie dużo od dłuższego okresu. Ten okres w sposób znakomity poprawił wynik całego roku. Po trzech kwartałach możemy spokojnie powiedzieć, że rynek netto w radio urósł o 12-12,5 procent – komentuje Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. – Trzeci kwartał roku był ekstremalnie dobry dla wszystkich graczy radiowych. Szacujemy, że wzrost był dwucyfrowy, nawet 15 procent – stwierdza Ewa Rosiewicz, dyrektor biura reklamy Eurozetu.
Dobrze zapowiada się także końcówka roku. – W październiku utrzymuje się doskonała dynamika, a pierwsze bookingi listopada również napawają nas optymizmem. Tym samym spodziewamy się prosperity do 23 grudnia i nic nie wskazuje na to, by miało być inaczej – uważa Tomasz Ramza. Jego zdaniem radio ma szansę zakończyć ten rok dwucyfrowym wzrostem. – Marketerzy znają siłę przełożenia kampanii radiowych na sprzedaż, a popyt na reklamę radiową jest najlepszym dowodem na skuteczność działań podejmowanych w naszym medium – podsumowanie dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.
Popyt na reklamę radiową wykorzystują grupy radiowe, podnosząc ceny reklam. W tym roku cenniki zmienili wszyscy gracze.

(KOZ, 20.10.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.