Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Dział: KOMUNIKATY PRASOWE

Dodano: Październik 20, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Powstało Porozumienie Badaczy Mediów

Największe polskie organizacje specjalizujące się w pomiarze mediów, zawiązały Porozumienie Badaczy Mediów. Pierwszą inicjatywą organizacji jest konferencja poświęcona standardom pomiaru konsumpcji prasy, radia, telewizji, internetu oraz monitoringu reklam. Jej adresatami są dziennikarze specjalizujący się w tematyce mediów i badań rynkowych.

Porozumienie Badaczy Mediów (PBM) zawiązało się we wrześniu br. w Warszawie. Inicjatywę utworzyły organizacje odpowiadające za standardy pomiaru mediów na polskim rynku: prasy (Polskie Badania Czytelnictwa), telewizji (Nielsen), radia (Komitet Badań Radiowych), internetu (Polskie Badania Internetu), monitoringu rynku reklamy (Kantar Media). Misją Porozumienia Badaczy Mediów jest budowanie wartości i wiarygodności badań mediów, promowanie badań będących standardami na rynku (akceptowanymi przez większość graczy: właścicieli mediów, agencje mediowe i reklamodawców) oraz promowanie dobrych praktyk badawczych i standardów jakości w realizacji badań.

Porozumienie Badaczy Mediów stawia sobie za cel edukowanie liderów opinii mediowej w zakresie współodpowiedzialności za badania mediów oraz promowanie wśród nich odpowiedzialnego wykorzystania wyników mediów. PBM zamierza też promować dobre praktyki w zakresie tworzenia publikacji dotyczących badań mediów i dostarczać narzędzia ułatwiające dostęp do wyników badań. Cele te będą realizowane za pomocą strony internetowej Porozumienia www.badaniamediow.pl, szkoleń, konferencji i warsztatów oraz publikacji własnych.

W najbliższym czasie, 16 listopada br. odbędzie się poświęcona badaniom konsumpcji mediów w Polsce. Jest ona przeznaczona dla dziennikarzy specjalizujących się w tematyce mediów i badań rynkowych. Podczas wydarzenia zostaną przedstawione metodologie oraz sposoby analizy i wnioskowania na podstawie badań czytelnictwa prasy, słuchalności radia, oglądalności telewizji, korzystania z internetu oraz monitoringu rynku reklamy. Gośćmi specjalnymi wydarzenia będą prof. Bogusław Pawłowski – antropolog, Paweł Gala – managing partner w domu mediowym MEC oraz Maria Zawała i Karol Gruszka z „Dziennika Zachodniego”, gazety nagrodzonej w ub.r. nagrodą Grand Press Digital za wzorcowe wykorzystanie najnowszych narzędzi cyfrowych w pracy dziennikarzy.

W ramach kolejnych inicjatyw, Porozumienie Badaczy Mediów zamierza stworzyć zasady publikacji wyników wszystkich badań mediów. Planowane jest również ujednolicenie standardów materiałów promocyjnych dotyczących badań poszczególnych mediów oraz warsztaty dla dziennikarzy i innych osób kształtujących opinię branżową w zakresie badań.

 

Krzysztof Głowiński

(20.10.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.