Blendle (newsowy iTunes) ma już pół miliona klientów
(fot. blendle.com)
Serwis internetowy Blendle, określany jako newsowy iTunes, ma już ponad pół miliona użytkowników.
Holenderski serwis poinformował wczoraj, że na rodzimym rynku (działa od kwietnia ub.r.) liczba jego klientów sięgnęła już 450 tys. Ponad 50 tys. osób skorzystało z niemieckiej edycji Blendle, która debiutowała zaledwie miesiąc temu.
Do partnerów serwisu w Holandii należą m.in. grupy wydawnicze Persgroep, NRC Handelsblad i wydawca gazety gospodarczej "Het Financieele Dagblad". W Niemczech portfolio serwisu tworzy ponad 100 tytułów. Są wśród nich czołowe niemieckie gazety i czasopisma, m.in.: "Stern", "Der Spiegel", "Frankfurter Allgemeine Zeitung", "Süddeutsche Zeitung", "Die Zeit", "Bild" i "Die Welt".
Użytkownicy Blendle mogą codziennie przeglądać najnowsze wydania gazet i czasopism, płacąc tylko za teksty, w które kliknęli. Wysokość opłat ustalają wydawcy - od 10 do 80 eurocentów za tekst.
Udziałowcami Blendle są m.in. Axel Springer i The New York Times Co.
(LL, 19.10.2015)