Nowy kanał Scripps Networks - Dom i Styl - postawi na polską produkcję
Kanał Dom i Styl, który nowy właściciel Grupy TVN chce uruchomić na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, planuje współpracę z polskimi firmami producenckimi i będzie w większości emitował programy powstające w Polsce.
- Planujemy, że polska produkcja będzie u nas stanowiła 60 procent emitowanych programów – mówi Andrzej Ostrowski, prezes spółki Scripps Networks Polska, która w konkursie na MUX 8 ubiega się o koncesję naziemną dla kanału Dom i Styl. Scripps Networks Polska podpisał w tej sprawie listy intencyjne z kilkunastoma firmami producenckimi. Są wśród nich: Constantin Entertainment (firma robi m.in. „Kuchenne rewolucje” dla TVN, „Nasz nowy dom” dla Polsatu i seriale scripted docu dla obu stacji), Jake Vision (jej produkcje to m.in. „Tylko muzyka”, „Top Chef” i „Piekielna kuchnia” w Polsacie), Golden Media („Żony Hollywood” w TVN), Rochstar (m.in. „The Voice of Poland” w TVP 2, „Świat się kręci” w TVP 1, „Taniec z gwiazdami” w Polsacie, „Aplauz, aplauz” w TVN), a także firmy z rodziny Besta (Besta Film, Studio Besta i Telemark) i Starry Televizor. - Naturalnie będziemy też współpracować z TVN – mówi Andrzej Ostrowski. Scripps Networks Polska ma list intencyjny w sprawie wykorzystania infrastruktury technicznej Grupy TVN.
Na MUX 8 spółka ubiega się o miejsce, które chcą też zająć Telewizja Polsat, Telewizja Puls, Cyfrowe Repozytorium Filmowe (udziałowcem spółki jest Kino Polska), TV Spectrum, Discovery Polska i Green Content (Agora). Czy kanał Dom i Styl ruszy w wersji satelitarnej, jeśli przegra rywalizację o koncesję naziemną? - Jeszcze nie zdecydowaliśmy – odpiera Ostrowski. W zarządzie Scripps Networks Polska oprócz Andrzeja Ostrowskiego zasiada też dwoje przedstawicieli amerykańskiego koncernu: Kathleen Finch, chief programming, content & brand officer, i Phillip Luff, managing director Scripps Networks w Wielkiej Brytanii, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Spółka jest własnością Southbank Media, brytyjskiej firmy należącej do Scripps Networks Interactive.
Joseph G. NeCastro, dyrektor ds. rozwoju Scripps Networks Interactive, powiedział serwisowi Wyborcza.biz, że oprócz planowanej stacji naziemnej nadawca chce uruchomić w Polsce jeszcze dwa kanały: o gotowaniu i podróżach. Obecnie Scripps ma w Polsce kanały Polsat Food (partnerstwo z Telewizją Polsat) i Travel Channel.
(RUT, 15.10.2015)