Króliczki "Playboya" będą musiały się ubrać

"Playboy" rezygnuje z publikowania zdjęć rozebranych kobiet - napisał "The New York Times" powołując się na obecnego szefa wydawnictwa Scotta Flandersa. Pismo chce walczyć o czytelników tekstami.
"Playboy" ma nadal zamieszczać zdjęcia atrakcyjnych modelek, ale ubranych. Kierownictwo redakcji uznało, że w czasach, gdy każdy ma dostęp do Internetu, publikowanie zdjęć roznegliżowanych kobiet w magazynie drukowanym staje się bezcelowe. Wydawca chce postawić na ambitne teksty. Według "The New York Times", założyciel i długoletni szef "Playboya", 89-letni obecnie Hugh Hefner, zgodził się na zmianę profilu magazynu.
"Playboy" zadebiutował w grudniu 1953 roku numerem z Marylin Monroe na okładce. W 1975 roku jego sprzedaż wynosiła ok. 5,6 mln egz. - obecnie to 800 tys. egz.
Polską edycję miesięcznika wydaje Marquard Media Polska. W lipcu br. jego sprzedaż spadła do 34,7 tys. egz. (dane ZKDP).
(PAP, 13.10.2015)
