Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 12, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kampania Wp.pl "#dziejesiewpolsce" zdobyła Grand Prix Effie Awards 2015

Scholz & Friends Warszawa, BNA i ZenithOptimedia Group za kampanię "Wszystko co ważne dzieje się w Polsce" dla Wirtualnej Polski zdobyły Grand Prix tegorocznego konkursu Effie Awards. Tytuł najbardziej efektywnej agencji otrzymała DDB&tribal Warszawa, a najefektywniejszego domu mediowego - Starcom MediaVest Group.

Podczas XVI edycji konkursu Effie Awards (gala odbyła się w poniedziałek w Teatrze Wielkim w Warszawie), który nagradza efektywność komunikacji marketingowych, przyznano dziewięć złotych Effie, 20 srebrnych i 19 brązowych. W punktacji obejmującej liczbę nominacji i przyznanych nagród najlepiej wypadła agencja DDB&tribal Warszawa – 28 pkt. Kolejne w zestawieniu były agencje: Brain, Gong, Grandes Kochonos (po 26 pkt.), K2 (24 pkt.), Grey i Saatchi & Saatchi (po 18 pkt.). Najbardziej efektywnym domem mediowym okazał się Starcom MediaVest Group – 52 pkt. Wyprzedził: MEC i MediaCom (po 34 pkt.), ZenithOptimedia Group (26 pkt.), Starcom MediaVest Group - MediaVest (18 pkt.), Starcom MediaVest Group - Starlink (16 pkt.).
Kampania "#dziejesiewpolsce" przygotowana dla Wirtualnej Polski (Grupa Wirtualna Polska) zadebiutowała we wrześniu 2014 roku i miała związek z rebrandingiem portalu WP.pl i jego nową identyfikacją wizualną. Działania pod hasłem "Wszystko co ważne dzieje się w Polsce", realizowane były w telewizji, prasie, radiu, Internecie i na outdoorze. Kampania nawiązywała do aktualnych wydarzeń politycznych i społecznych, a hasła i zdjęcia miały przykuwać uwagę. Na jednym z layoutów widzieliśmy całującego się rabina z kobietą w chuście, a całości towarzyszyło hasło: "Izrael z Palestyną pogodzą się w Polsce". Kampania miała podkreślić, że portal na bieżąco informuje swoich czytelników o najważniejszych informacjach z kraju i ze świata.
Autorzy zwycięskiej kampanii podkreślają, że na ich sukces złożyło się kilka elementów. - Klient się zmienił, zmienił cały design, wizualizację, a my na to nałożyliśmy pasującą do tych zmian kampanię - wylicza Józef Dutkiewicz, dyrektor kreacji Scholz & Friends Warszawa. - Strategia jaką zaproponowaliśmy, była mocno osadzona w produkcie, ale najważniejsze w tym wszystkim było to, że klient naprawdę chciał się zmienić, a my tylko wkroczyliśmy w odpowiednim momencie. Polskość była tą wartością marki, na której trzeba się było oprzeć i ją ograć - tłumaczy Marcin Jeziorski, prezes agencji.
W kategorii Media, Kultura i Rozrywka złotem nagrodzono Vizeum, Posterscope Poland za projekt "Rio 2" (Imperial Cinepix). Złote Effie w kategorii Bankowość odebrały Brain, Lowe Media i Gong za kampanię "Albo realizujemy albo" dla ING Banku Śląskiego. Projekt K2 pt. "Smutny Autobus" dla Centralnego Ośrodka Informatyki nagrodzono złotą statuetką w kategorii Edukacja społeczna/CSR. Złoto powędrowało także do Starcom MediaVest Group - Starcom, PZL i touchideas za kampanię "Trolee", która komunikowała launch produktu Finuu z portfolio ZT Kruszwica. W kategorii Long Term Marketing Excellence złote Effie otrzymały Brain, Engine, MediaCom Warszawa, Starcom Mediavest Group-Starcom za kampanię pt. "Zostań bohaterem w swoim domu" przygotowaną dla Leroy Merlin. W kategorii Napoje złoto wręczono agencjom DDB&tribal, Gong, Men at Work, Starcom Mediavest Group - MediaVest za kampanię "Wybory" (Grupa Żywiec). MEC, Grey Worldwide Warszawa, K2, Kalicińscy.com otrzymały złote Effie w kategorii Retail za kampanię "IKEA Metod - Kuchnia na Twoją miarę" (IKEA Retail). W tej samej kategorii doceniono także Dragon Rouge, Sztengreber, Futu Creative za "Nowy sposób sprzedaży win w małych sklepach pod marką Faktoria Win" dla Eurocash. Za projekt dla Lotte Wedel pt. "W kuchni z Wedlem" złotem w kategorii Żywność nagrodzono Grandes Kochonos i OMD.
Srebrne Effie zdobyły: DDB&tribal Warszawa, Universal McCann za projekt "Korporacje" (PKO BP); MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos za kampanię "Play dla Firm" (Play); Leo Burnett Warszawa, Starcom Mediavest Group - Starcom za kampanię "Spisany na sukces" (Samsung Electronics Polska); Primus za projekt "Leroy Merlin - Bohater e-commerce’u" (Leroy Merlin); Young & Rubicam Poland, MediaCom Warszawa za akcję "Podziel się posiłkiem" (Danone Polska); Brandy Design, Grandes Kochonos za projekt "Cydr Lubelski. Prosto z jabłka" (Ambra); Saatchi & Saatchi Poland, Starcom Mediavest Group - Starlink, VML Poland za kampanię "Olimpiada Seniorów" (GSK Consumer Healthcare Company); Whizbrand Group za kampanię "Qultowa" (Moderna); Saatchi & Saatchi Poland, Starcom Mediavest Group - Starlink, VML Poland za projekt "Seniorzy bez ograniczeń" (GSK Consumer Healthcare Company); MEC, GPD za kampanię pt. "Leszek Chmielewski" (Kompania Piwowarska); MEC, Walk Creative, IQ Marketing za kampanię "Strażnik Puszczy" (Kompania Piwowarska); Ogilvy & Mather, Maxus za kampanię "70 sekund ciszy" (Związek Powstańców Warszawskich); Engine, Starcom Mediavest Group - Starcom za "Dni Bohatera Domu" (Leroy Merlin Polska); Gong, Starcom Mediavest Group - Mediavest za "Męskie Granie 2014" (Grupa Żywiec); Grey Worldwide Warszawa, PHD Media Direction za "Oszczędzanie przez dodawanie" (Cyfrowy Polsat oraz Plus); MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos za "Play Zasięg 4G LTE" (Play); BBDO Warszawa, Starcom Mediavest Group - Starcom, Brain, Socialyse za "Dotrzymane obietnice" (Prudential); Starcom Mediavest Group - Starcom, GPD za "Lisner na kolację" (Lisner); Publicis, MEC za "Berlinki mówią same za siebie" (Animex-Animpol).
Brązowe statuetki otrzymały agencje i domy mediowe: TBWA\, ZenithOptimedia Group za "Pielęgnacja korygująca dzienne starzenie skóry" (L'Oreal Polska); DDB&tribal Warszawa, Universal McCann, Value Media, OS3 za "Kamień z serca" (PKO Bank Polski); Grey Worldwide Warszawa i Mindshare Polska za kampanię "Przełomy"(mBank); Brain, Lowe Media, Gong za kampanię "Liczą się ludzie" (ING Bank Śląski); Maxus za projekt "Kenwood Cooking Chef" (De’Longhi Polska); Ogilvy & Mather, Carat za "Philips Lumea 2014" (Philips Polska); Ars Thanea, Starcom Mediavest Group - Starcom za "ZnanyLekarz.pl - umów wizytę przez Internet" (docplanner.com); 2 nagrody w kategorii Technology & Innovation i Edukacja Społeczna/CSR dla 180heartbeats + Jung v. Matt i MEC za "Zwolnieni z teorii" (Social Wolves); Just, Artegence, MediaCom Warszawa za "neoFuragina - działa od 1. dnia" (Teva Pharmaceuticals Polska); Value Media, Pegasus Advertising Poland za "Korkociąg" (Merck); K2 za "Smutny Autobus" (Centralny Ośrodek Informatyki); DDB&tribal, DDC Media za kampanię „Świat pod Jemiołą” (PLL LOT); OMD za "Annabelle" (Warner Bros); Publicis, ZenithOptimedia Group za kampanię "Polaroid" (Sanofi); Telescope za "Jestem mamy i taty" (Rzecznik Praw Dziecka); DDB&tribal, Starcom Mediavest Group - Starlink za kampanię "Telewizor" (PZU); Fat Baby, Blueway Com za kampanię "Lato 2015" (Rainbow); Heart&Brain i Vizeum za kampanię "Switch" (UPC Polska).
Prace oceniało 80-osobowe jury pod przewodnictwem Sebastiana Mikosza, byłego prezesa PLL LOT. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

(DR, 12.10.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.