Wirtualna Polska przejmuje Allani - agregatora ofert sklepów z odzieżą

(fot. allani.pl)
Spółka Domodi, której większościowym udziałowcem jest Grupa Wirtualna Polska, za 11,3 mln zł przejmuje swojego głównego konkurenta – Allani, operatora serwisu modowego Allani.pl zbierającego oferty ponad 1,1 tys. sklepów.
”W ten sposób, w rok po inwestycji w lidera tego segmentu rynku, spółkę Domodi, Wirtualna Polska realizuje strategię wzmocnienia swojej pozycji w obszarze odzieżowego e-commerce” – podano w komunikacie prasowym. ”Inwestujemy w agregatory ofert, nie konkurujemy z naszymi klientami – sklepami internetowymi z odzieżą, a przekazujemy im użytkowników z konkretnymi intencjami zakupowymi” – tłumaczy cel transakcji prezes WP Jacek Świderski.
Sprzedawcą 100 proc. udziałów w Allani są fundusze Protos Venture Capital, Hedgehog Fund oraz Mateusz Romanowski, założyciel i prezes serwisu.
Na podstawie danych Megapanel PBI/Gemius w sierpniu br. Allani.pl oraz serwisy e-commerce Grupy WP łącznie miały 2,7 mln użytkowników, co według estymacji zapewnia Grupie WP awans na piąte miejsce w zestawieniu największych podmiotów z sektora e-commerce (bez Allani.pl jest na 10. pozycji z 2,3 mln użytkowników). Nadal będzie za Grupą Onet-RASP (2,8 mln).
Zakup spółki Allani jest szóstą akwizycją Grupy Wirtualna Polska od majowego debiutu na giełdzie.
(KOZ, PR, 06.10.2015)
