Za reklamę piwa o niewłaściwej porze TVP ma zapłacić 50 tys. zł kary
(fot. pixabay.com)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła 50 tys. zł kary na Telewizję Polską za emisję w TVP Sport reklam piwa w porze chronionej.
Nadawca naruszył przepisy o wychowywaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, nie stosując się do zakazu emisji reklam piwa w godz. 6-20. Jak podała KRRiT, TVP Sport 20 czerwca br. między 19 a 20 puściła cztery reklamy piwa (Okocim Radler, Namysł Pils, Perła oraz Carlsberg Nox).
W wyjaśnieniach przesłanych KRRiT TVP poinformowała, że powodem ich emisji był błąd ludzki. ”Trzeba podkreślić, że w pewnym sensie błąd został spowodowany przez niespodziewaną sytuacją pogodową, która wymusiła konieczne i dynamiczne zmiany w programie” – stwierdził nadawca i zapewnił regulatora: ”W celu uniknięcia takich sytuacji w przyszłości wszyscy wydawcy dnia otrzymali polecenie bezwzględnej kontroli i maksymalnej czujności przy emisji bloków reklamowych, których planowana emisja po godzinie 20:00 lub przed godziną 6:00 przechodzi na wcześniejsze lub późniejsze pasmo godzinowe”.
KRRiT podała, że w latach 2004-2015 TVP była 20-krotnie karana za naruszenie ustawy o radiofonii i telewizji, w tym 15 decyzji dotyczyło naruszenia przepisów regulujących rozpowszechnianie przekazów handlowych.
TVP przysługuje prawo odwołania się od decyzji KRRiT do sądu.
(KOZ, 06.10.2015)