Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 05, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowe O2 to eksperyment kierowany do młodych (opinie)

O2 w nowej odsłonie

Eksperci od Internetu oceniają, że portal O2 po wprowadzonych zmianach to innowacyjny serwis skierowany do millenialsów, który najlepiej otwierać w wersji mobilnej.

O2 w nowej odsłonie działa od 1 października br. Grupa WP zupełnie zmieniła jego layout i funkcjonalności - jest teraz tzw. single-page-app, czyli aplikacją webową, a nie typową stroną internetową. Wydawca wprowadził możliwość personalizacji układu modułów z treściami. Na stronie głównej są tzw. interaktywne narożniki pozwalające korzystać z multimediów. Serwis prezentuje krótkie newsy i wpisy z social mediów.
- Z optycznego punktu widzenia strona ma kilka ciekawych rozwiązań, np. button u góry, koncept z nagłówkiem, ciekawy layout i układ treści - mówi Krzysztof Fijałek, dyrektor wydawniczy Interia.pl. Podobnego zdania jest Mateusz Górecki, dyrektor ds. projektów innowacyjnych w 4Fun Media SA. - Uważam, że to dobry kierunek zmian. Któryś z serwisów Grupy WP musiał się wyróżnić, żeby uniknąć kanibalizacji z WP.pl. O2 zawsze był bardziej serwisem rozrywkowym, nie bez powodu jest w grupie razem z Pudelkiem - komentuje Górecki.
- Single-page-app to ciekawe rozwiązanie, ale strona jest, jak większość nowych projektów, jeszcze surowa - uważa Maciej Kabroński, szef Fakt24.pl. - Widać zachwianie równowagi w serwisie. Lewa strona jest lekka, prawa ciężka, zapchana treściami i ilustracjami. Odważne jest niepodpisywanie ikonek w górnym panelu, ja jestem przyzwyczajony do tradycyjnych zasad portalowych, gdzie ikony są podpisane. W tym przypadku trzeba najechać na ikonkę, żeby sprawdzić, do jakiego serwisu kieruje. Brakuje mi spójności, bo niektóre strony otwierają się jako single-page-app, a czasami jesteśmy przenoszeni np. do serwisu Sportowefakty.wp.pl, który ma tradycyjny layout - ocenia Kabroński.
Po zmianach O2 jest kierowany do młodych użytkowników. - Dla młodych aplikacje mobilne to środowisko naturalne, więc layout nimi inspirowany to dobry wybór, który może zwiększyć popularność serwisu w tej grupie. Nikt nie jest pewien, jak ten eksperyment się powiedzie, ale z pewnością jest to krok w dobrą stronę - komentuje Mateusz Górecki.
- Projekt jest skierowany do millenialsów, o czym świadczy mocno zredukowana ilość treści. Niestety zbitka portal dla młodych jest sprzeczna, bo millenialsi raczej nie odwiedzają portali horyzontalnych. Poważnie bym się zastanowił, czy O2 można w ogóle nazwać portalem. Kiedyś aspirowało do tego miana, ale zawartością i treścią zawsze odbiegało od trzech najpopularniejszych portali - mówi Krzysztof Fijałek. - Pozostaje pytanie, czy uda się im zdobyć nowych użytkowników, nie tracąc tych, którzy do tej pory korzystali z O2 - zastanawia się Fijałek.
Eksperci zauważają, że nowe O2 najlepiej wygląda na urządzeniach mobilnych. - Wersja mobilna w porównaniu z desktopową jest dużo bardziej wyważona, symetryczna i sprawia wrażenie najbardziej dopracowanej - mówi Maciej Kabroński.

(JM, 05.10.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.