W.Kruk przeprasza dziennikarzy za wykorzystanie ich wizerunku, Olejnik nie wybacza

Reklama W. Kruk we "Wprost"
Firma jubilerska W.Kruk przeprasza dziennikarzy - Monikę Olejnik, Małgorzatę Domagalik, Kingę Rusin, Agnieszkę Wesołowską i ks. Kazimierza Sowę - za wykorzystanie ich wizerunku w sponsorowanej relacji z jubileuszu firmy.
"Wyrażamy ubolewanie za zaistniałą sytuację" - napisał w oświadczeniu przesłanym do "Presserwisu" Radosław Jakociuk, prezes zarządu W.Kruk SA, dodając, że opublikowane materiały miały charakter sponsorowanej relacji z wydarzenia towarzyskiego, a nie reklamy. "Intencją W.Kruk SA nie było wykorzystanie wizerunków osób uczestniczących w Jubileuszu 175-lecia W.Kruk w celach komercyjnych, lecz jedynie zamieszczenie informacji o przebiegu imprezy" - dodał Radosław Jakociuk.
Sprawa dotyczy fotorelacji z jubileuszu tej firmy, która w poniedziałek pojawiła się w formie reklamy w tygodnikach "Wprost" (AWR Wprost) i "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska). Na zdjęciach widać m.in. dziennikarzy: Monikę Olejnik z TVN 24 i Radia Zet, Małgorzatę Domagalik, redaktor naczelną miesięcznika "Pani", Kingę Rusin, prowadzącą "Dzień dobry TVN" (prowadziła jubileuszową galę i promuje produkty W.Kruk), Agnieszkę Wesołowską, dziennikarkę modową TVN i ks. Kazimierza Sowę, prowadzącego program "Piąta strona świata" w TVN 24 Biznes i Świat. W.Kruk nie zapytał o zgodę na wykorzystanie ich wizerunku. Firma w przesłanym oświadczeniu zapewniła, że skontaktuje się z dziennikarzami, których wizerunek pojawił się w relacjach z imprezy. Monika Olejnik zapowiedziała w poniedziałek, że kroki w tej sprawie podejmie jej pełnomocnik prawny. Wczoraj, mimo przeprosin ze strony firmy, podtrzymała tę decyzję.
(IKO, 01.10.2015)
