Portal O2 po zmianach to już aplikacja

Nowa odsłona O2
Grupa Wirtualna Polska udostępniła dzisiaj nową odsłonę O2. Wydawca postawił na personalizację, wykorzystując mechanizm big data.
Jak opowiadają przedstawiciele WP, nowe O2 to tzw. single-page-app – nie portal, nie serwis internetowy, a aplikacja. – Zdecydowaliśmy się na zupełnie inną konstrukcję nawigacji – opartej na czterech funkcjonalnych rogach, każdy z nich ma osobny set funkcjonalności – tłumaczył na wczorajszym spotkaniu z dziennikarzami Adam Plona, dyrektor departamentu rozwoju produktu Grupy WP. Lewy górny róg to pogoda i radio, lewy dolny róg – telewizja (dostęp do kanałów z platformy VideoStar, z którą WP współpracuje), prawy górny róg – poczta, a prawy dolny róg – quizy.
Użytkownicy wchodzący po raz pierwszy na nowe O2 mają zobaczyć planszę, na której będą mogli wskazać obszary tematyczne, które ich interesują (do wyboru 19). – Dla każdego użytkownika strona będzie wyglądać trochę inaczej. Na podstawie tego, co zadeklarował oraz zachowania na innych stronach Grupy WP będziemy mu konstruować taki stream wiadomości, jaki prawdopodobnie jest dla niego najlepszy – opowiadał Adam Plona.
Układ strony będzie dwukolumnowy. Lewa ma być streamem treści głównie z mediów społecznościowych. – Chcemy być selekcjonerem najciekawszych wpisów na Facebooku, Twitterze, Instagramie, pokazywać profile czy osoby, które warto śledzić – mówiła Edyta Sidwa, dyrektor produktu rozrywka i serwisów gwiazdorskich w Grupie WP. Prawa dedykowana będzie materiałom redakcyjnym.
– Serwis zbudowany jest w ten sposób, by użytkownik nie musiał odświeżać strony, a jeśli pozostawi zakładkę otwartą w przeglądarce, cały czas będzie dostawał nowe treści dopasowane do siebie – mówił Adam Plona. Wszystkie informacje będą otwierane na tzw. warstwie. A Michał Brański, wiceprezes WP, podsumował: – Motyw przewodni, który nam przyświecał od pierwszej chwili: jak zrobić serwis, którego ludzie nie zamykają. Nie jest to serwis tradycyjny wydawcy, do którego się wchodzi, widzi się w miarę statyczny obraz rzeczywistości i z niego się wychodzi.
Grupa Wirtualna Polska w O2 zamierza postawić na reklamę natywną. – Przede wszystkim chcemy uciekać od form agresywnych, od tego, co dzisiaj potwornie zaśmieca cały Internet. To też element polityki ad-blockowej – stwierdził Maciej Kossowski, VP sales strategy w Wirtualnej Polsce.
Uruchomienie nowego O2 wspiera kampania reklamowa pod hasłem ”O2. Serce Internetu”. Działania reklamowe, których grupą docelową są osoby w wieku 15-34 lat, obejmą prasę, radio, kina, telewizje, Internet oraz nośniki reklamy zewnętrznej. Kampania potrwa do połowy listopada. Autorem kreacji i koncepcji kreatywnej jest agencja Grandes Kochonos. Z kolei nowe logo i system identyfikacji wizualnej opracowała agencja BNA.
(KOZ, 01.10.2015)
