Facebook chce wprowadzić przycisk "Nie lubię", eksperci podzieleni

(fot. Archiwum/Press)
Mark Zuckerberg, szef Facebooka, ujawnił w wywiadzie, że w serwisie społecznościowym planowane jest wprowadzenie przycisku “Nie lubię”.
Zuckerberg potwierdził, że nowy przycisk miałby służyć użytkownikom serwisu do wyrażania emocji przy wpisach dotyczących informacji o katastrofach, pogrzebach itp. Dotychczas Facebook nie chciał wprowadzić takiego przycisku w obawie, że będzie on wykorzystywany głównie przez internetowych hejterów.
Zuckerberg przyznał, że wiele osób korzystających z serwisu sygnalizowało potrzebę jego wprowadzenia. Dodał, że nowa funkcjonalność jest obecnie w fazie testów. Eksperci od mediów społecznościowych są podzieleni w kwestii oceny tej zmiany. - Będzie to dawać bardziej miarodajny, dosadny feedback, użytkownicy nie będą ingerować w treści, ale pokazywać, że coś odbierają negatywnie - uważa Anna Kulpa, social media manager w agencji 180heartbeats + JvM. - Zobaczymy, jak ludzie będą z tego korzystać, trudno jest przewidywać. Mogą to odbierać dwuznacznie: klikać "nie lubię" przy smutnych postach albo przy postach, które im się nie podobają - dodaje Kulpa.
Innego zdania jest Kamil Dmowski, activation director z agencji VML Poland. - Z moich informacji wynika, że nie będzie takiego guzika jak "nie lubię", tylko użytkownicy uzyskają nową formę, żeby wyrazić emocje. Już teraz mogą to zrobić w rozwijanym menu po prawej stronie postów. Ale korzysta z tego mało kto - mówi Dmowski. - Moim zdaniem z nowej funkcji, jeśli ma tak wyglądać, też mało kto będzie korzystać, więc jej wpływ na marketerów będzie żaden - dodaje Dmowski.
(LL, JM, 17.09.2015)
