Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 16, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 40 polskich mediów ze wspólną akcją informacyjną o uchodźcach

Baner informujący o akcji "Więcej wiedzy - mniej strachu - uchodźcy w Polsce" (fot. materiały prasowe)

W piątek 18 września w kilkudziesięciu polskich mediach ukaże się informator "Więcej wiedzy - mniej strachu - uchodźcy w Polsce", dotyczący uchodźców przybywających do Europy.

W polskich redakcjach trwają ostatnie przygotowania do planowanej na piątek akcji. Jej inicjatorem jest "Gazeta Wyborcza" (Agora SA). Logo akcji opracowała Magdalena Mamajek-Mich, dyrektor artystyczna tygodnika "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska). - W "Informatorze" czytelnik znajdzie odpowiedzi na podstawowe i mniej oczywiste pytania. Wspólny "Informator" nie przekonuje do niczego, przedstawia tylko odpowiedzi, fakty, definicje, liczby, porady - wyjaśnia Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory. - Teksty do informatora konsultowane były z ekspertami z Urzędu ds. Cudzoziemców. Przygotowali je dziennikarze "Gazety Wyborczej" - dodaje Staniszewska.
"GW" ma zamiar dołączyć informator zarówno do wydania papierowego i cyfrowego. Nie wszystkie redakcje mają jednak taką możliwość. - Informator ukaże się na naszej stronie internetowej, niestety nie mieliśmy już czasu na insertowanie go to "Tygodnika Powszechnego" - mówi Michał Okoński, zastępca redaktora naczelnego "TP" (Tygodnik Powszechny). W komunikacie "Tygodnik" zapewnia, że informator ma "bardzo informacyjnie odpowiedzieć na wszelkie pytania dot. uchodźców, imigracji, naszych przygotowań, warunków przyjęcia, pobytu itp.".
- Mogę potwierdzić, że angażujemy się w tę akcję. Na pewno coś w związku z nią wydrukujemy. Jeszcze nie wiem, czy będzie to cały informator, czy jego fragmenty. Zależy to od naszych możliwości - mówi natomiast Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej".
Do środy udział w akcji zadeklarowały: "Fakt", Gazeta.pl, "Gazeta Wyborcza", "Dziennik Gazeta Prawna", Interia.pl, "Krytyka Polityczna", "Nasze Miasto", NaTemat.pl, "Newsweek Polska", "Metrocafe.pl", Onet.pl, Polityka.pl, Polsat, Polska Press Grupa (22 regionalne dzienniki), Radio dla Ciebie, Radio Eska, "Rzeczpospolita", "Super Express", Telewizja Polska, Tok FM, Program III Polskiego Radia, "Tygodnik Powszechny" i Wirtualna Polska.

Logo akcji "Więcej wiedzy - mniej strachu - uchodźcy w Polsce" (fot. materiały prasowe)

(JM, 16.09.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.