Sezon jesienny najlepiej zaczął się dla Polsatu
.
W pierwszym tygodniu obowiązywania jesiennych ramówek największy udział w rynku miał Polsat – zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej. Hitem tygodnia był mecz piłkarski Niemcy - Polska.
Udział Polsatu w rynku w minionym tygodniu wyniósł średnio 12,72 proc. Drugi był TVP 1 z wynikiem 11,25 proc., a dalej uplasowały się TVN – 10,82 proc. i TVP 2 – 8,72 proc. W grupie komercyjnej widzów w wieku 16-49 lat Polsat miał 14,68 proc. udziału. Tutaj drugie miejsce zajął TVN – 12,66 proc., a główne anteny Telewizji Polskiej miały poniżej 8 proc. udziału: Dwójka 7,61 proc., Jedynka 7,12 proc.
Spośród programów wyemitowanych od poniedziałku 31 sierpnia do niedzieli 6 września najwięcej widzów – 6,42 mln - przyciągnął mecz eliminacyjny Euro 2016, w którym Niemcy wygrali z Polską 3:1. W czasie tej transmisji (piątek w godz. 20.35-22.38) Polsat miał średnio 40,92 proc. udziału w grupie ogólnej i 44,41 proc. w komercyjnej.
Z nowości jesiennych ramówek najlepiej wystartował serial „Dziewczyny ze Lwowa”, który przyciągnął do Jedynki 3,42 mln widzów, co dało stacji 20,75 proc. udziału w grupie ogólnej i 11,8 w komercyjnej (emisja w niedzielę w godz. 20.09-20.54). W drugiej dziesiątce najpopularniejszych programów pierwszego tygodnia jesiennych ramówek znalazła się jeszcze jedna nowość: show TVN „Aplauz, aplauz” - 2,49 mln widzów, przy udziałach 15,10 proc. i 15,46 proc. (18. miejsce, niedziela 19.59 – 21.28).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(RUT, 07.09.2015)