Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  Kolejna dotacja dla mediów publicznych  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  Kolejna dotacja dla mediów publicznych  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  Kolejna dotacja dla mediów publicznych  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 07, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizje nie chciały badania exit poll na referendum, a PKW nie ogłosiła nawet frekwencji

W referendum 6 września 2015 zadano obywatelom trzy pytania

Żaden z głównych nadawców telewizyjnych – TVP, Polsat i TVN – nie zamówił na wczorajsze referendum badania exit poll. Państwowa Komisja Wyborcza nie ogłosiła wczoraj żadnych wyników, nawet tych dotyczących frekwencji, tak więc komentatorzy zaproszeni do wieczornych programów w rzeczywistości nie mieli czego komentować.

Żaden z nadawców oficjalnie nie wyjaśnia, dlaczego nie chciał badania exit poll na niedzielne referendum. - Tym razem zdecydowaliśmy się ich nie kupować – mówi Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Polsatu. A Joanna Stempień-Rogalińska, p.o. rzecznik prasowy TVP, dodaje, że była to wspólna decyzja wszystkich trzech nadawców. Prawdopodobnie telewizja publiczna, Polsat i TVN będą wspólnie zamawiać exit poll na wybory parlamentarne zaplanowane na 25 października br., ale żadne wiążące decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że powodem braku badań exit poll na referendum była spodziewana niska frekwencja i co za tym idzie, mniejsze zainteresowanie mediów wynikami głosowania niż w przypadku wyborów prezydenckich, parlamentarnych czy samorządowych. Informację o frekwencji wraz z wynikami referendum Państwowa Komisja Wyborcza ma podać dopiero dziś wieczorem.
Ponadto jeśli chodzi o Telewizję Polską, z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że w przypadku sondaży, które zamawia ona samodzielnie, najprawdopodobniej zrezygnuje ona ze współpracy z TNS Polska na rzecz firmy Ipsos. O tym, że telewizja publiczna „jak ćwierkają na mieście” ma wkrótce podpisać umowę z Ipsosem napisał w piątek na Twitterze Michał Zieliński, analityk polityczny w Instytucie Obywatelskim.
W maju br. Ipsos robił dla trzech największych nadawców badania exit poll wyborów prezydenckich. Wcześniej przeprowadził takie badania podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego i wyborów samorządowych w 2014 roku. Przy tych ostatnich wyborach wyniki exit poll rozjechały się z rzeczywistymi, podanymi przez Państwową Komisję Wyborczą. Ipsos tłumaczył to dużym odsetkiem głosów nieważnych.
- Generalnie jednak Ipsos udowodnił swoją wartość w exit polls, choćby ostatnio podczas wyborów prezydenckich. Nie ma więc wielkiego sensu zamawianie pozostałych sondaży w TNS tylko dlatego, że od lat tak było – stwierdza nasz rozmówca z TVP, który nie chce się wypowiadać pod nazwiskiem.

(RUT, 07.09.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.