Axel Springer SE i Samsung testują w Polsce aplikację newsową
![](/images/contents/photo_40959_1456636686_big.jpg)
Upday (fot. materiały Symphony News Publishing)
Aplikacja Upday to wspólny projekt Samsunga i Axel Springer SE. Testowa wersja newsowej aplikacji na razie dostępna jest tylko w Polsce i Niemczech.
Za Upday odpowiada Symphony News Publishing. To wspólny projekt Axel Springer SE oraz Samsung Electronics Co. - Aplikacja składa się z dwóch sekcji. "To trzeba wiedzieć" oferuje oryginalne materiały przygotowane przez lokalną redakcję, a dział „To chcę wiedzieć” agreguje treści innych lokalnych mediów - mówi Sandra Petersen, rzeczniczka prasowa Axel Springer SE. Symphony News Publishing ma zamiar płacić innym mediom za agregację ich treści.
Wersja beta dostępna jest od dziś bezpłatnie. Działa na urządzeniach firmy Samsung. Można ją ściągnąć z Samsung Galaxy Apps, Google Play oraz Galaxy Gifts.
- To wspólna inwestycja Samsunga i Axel Springera. Na razie jesteśmy start-upem, w przyszłości planujemy wprowadzenie płatnej aplikacji i reklam - tłumaczy planowany model biznesowy przedsięwzięcia Petersen. Obecnie w aplikacji nie ma reklam.
Na potrzeby aplikacji pracuje zespół składający się z ok. 50 osób. W Warszawie zatrudniony jest jedynie niewielki dział redaktorski. Szefem jest Michał Wodziński, w przeszłości m.in. redaktor naczelny serwisu Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska). Administracja, dział biznesowy i niemiecki dział redaktorski Symphony News Publishing znajdują się w Berlinie. Wdrożenie pełnej usługi ma nastąpić w Polsce i Niemczech na początku przyszłego roku. Wtedy planowane jest też wejście na inne europejskie rynki.
(JM, 03.09.2015)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)