Lidl podał szczegóły nowego formatu reklamowego, Wellman oddaje część honorarium
Plakat reklamujący nową kampanię Lidla
Wczoraj ujawniono, że w nowej kampanii marketingowej sieci dyskontów Lidl Dorota Wellman i Karol Okrasa będą prowadzić talk-show „Dorota, Karol i Goście”. Spot reklamowy w formie krótkiego programu będzie pokazywany w porze najwyższej oglądalności w TVP 1. Związana z TVN Wellman zadeklarowała przekazanie części swojego wynagrodzenia za udział w reklamie na cele charytatywne.
Podczas konferencji prasowej Dorota Wellman powiedziała: „Postanowiłam przeznaczyć pieniądze na cele charytatywne, jak zwykle, kiedy robię reklamę”. 100 tys. zł z jej honorarium otrzyma Fundacja TVN „Nie jesteś sam”, a 200 tys. zł ma trafić do innych organizacji pomagających potrzebującym.
W nowej kampanii Lidla Dorota Wellman i Karol Okrasa będą zapraszali gości do talk-show zatytułowanego „Dorota, Karol i Goście”. Będzie on prowadzony w knajpce Kuchnialidla.pl. Jednymi z pierwszych gości mają być uczestnicy programu „Europa da się lubić” (emitowany był przed laty w TVP 2): Elisabeth Duda, Teo Vafidis i Stefano Terrazzino. W reklamowym formacie pojawią się też Anna Mucha i Borys Szyc. Talk-show będzie pokazywać TVP 1 w soboty o 17.15 i w niedziele o 19.50. Odcinki będą trwały 3 minuty i 30 sekund. Koncepcja zakłada zacieranie różnic między typową reklamą a reality show.
Akcja teaserowa nowej kampanii Lidla trwała od połowy sierpnia br. W obecnym formacie reklamowym nie ma już Pascala Brodnickiego, z którym sieć współpracowała przez trzy lata. Tak jak w przypadku poprzedniego formatu ("Pascal kontra Okrasa"), tak i za nową kampanią Lidla stoi agencja reklamowa GPD Agency.
Media zaplanował i kupił MediaCom Warszawa, a działania PR wspiera agencja 24/7Communication.
(AMP, 03.09.2015)