Pierwsze półrocze trudne dla "Wprost" - w czerwcu sprzedaż spadła do...
Aż o 28,35 proc. spadła sprzedaż "Wprost" w pierwszym półroczu br. w porównaniu z pierwszym półroczem 2014. Jego sprzedaż jest już zdecydowanie niższa od drugiego tytułu powiązanego kapitałowo z PMPG Polskie Media "Tygodnika do Rzeczy". W segmencie tygodników opinii sprzedaż poprawił tylko "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny).
W pierwszym półroczu br. "Polityka" (Polityka) powiększyła pod względem sprzedaży przewagę nad "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Tytuł kierowany przez Jerzego Baczyńskiego osiągnął średnią sprzedaż 118 636 egz. - o 1,78 proc. mniej niż w pierwszym półroczu ub.r. "Newsweek Polska", którego naczelnym jest Tomasz Lis, sprzedawał średnio 111 095 egz. (spadek o 7,37 proc.). Sprzedaż tygodnika "Wprost" (AWR Wprost), którego naczelnym od końca marca br. jest Tomasz Wróblewski (zastąpił Sylwestra Latkowskiego) spadła o 28,35 proc., do 44 051 egz. W samym czerwcu br. było to 37 307 (rok temu, gdy tygodnik pisał o aferze podsłuchowej - 108 650 egz.).
Od "Wprost" lepiej sprzedaje się zarówno "W Sieci" (Fratria) - 75 416 egz. (spadek o 5,26 proc.), jak i "Tygodnik do Rzeczy" (w wydającej go spółce Orle Pióro udziały ma PMPG Polskie Media, do której należy AWR Wprost) - 52 745 egz. (spadek o 16,96 proc.).
W pierwszym półroczu br. sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" (Tygodnik Powszechny) wzrosła o 6,51 proc., do 18 796 egz. To jednak zdecydowanie mniej od wyniku, jaki osiągnął "Gość Niedzielny" (Instytut Gość Media) - 137 428 egz. (spadek o 4,59 proc.).
Wynik oferującego głównie przedruki "Tygodnika Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) to 290 764 egz. (spadek o 5,25 proc.).
(IKO, 20.08.2015)










