PAH i media zebrały 3 mln zł na pomoc dla mieszkańców Nepalu
Zakończona akcja "#SOSNepal" Programu III Polskiego Radia we współpracy z Polską Akcją Humanitarną przyniosła 3 mln zł. W zbiórce na rzecz Nepalczyków, którzy ucierpieli w trzęsieniu ziemi, brało też udział 30 innych redakcji i celebryci.
31 redakcji telewizyjnych, radiowych i prasowych namawiało do wysyłania SMS-ów i kupowania koszulek dostępnych w sieci Rossmann, sklepach PAH i Polskiego Radia. W akcję zaangażowali się też celebryci, m.in. Urszula Dudziak, Muniek Staszczyk, Zbigniew Zamachowski. Jak wyjaśnia Izabella Stawicka z PAH, 3 mln zł to całość kwoty zebranej na pomoc dla Nepalu. - Lecz część pozyskaliśmy sami, zanim redakcje się włączyły - podkreśla. I dodaje: - Taką ogromną kwotę udało nam się jednak zebrać właśnie dzięki zaangażowaniu tylu redakcji, które nieodpłatnie informowały o akcji PAH. Ogromny odzew wynikał z faktu, że tyle osób dowiedziało się o niej z mediów.
3 mln zł to więcej, niż PAH oczekiwała. Pieniądze będą przekazane na pomoc dla Nepalczyków.
(AMS, 14.08.2015)