Alior Bank zmieni właściciela, ale budżetu reklamowego na razie nie
Alior Bank, nad którym przejmuje kontrolę PZU SA, nie przewiduje zmian w budżecie reklamowym do końca 2015 roku.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się w ubiegłym tygodniu na przejęcie 25 proc. akcji Alior Banku przez PZU. Przejęcie pakietu akcji należących do Carlo Tassara, z uwagi na rozproszony akcjonariat, oznacza w praktyce przejęcie kontroli nad Alior Bankiem.
Według szacunków Kantar Media w 2014 roku bank wydał na reklamę cennikowo 60 mln zł (28,7 mln zł w pierwszym półroczu i 31 mln zł w drugim). W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku bank wydał na reklamę 25,6 mln zł. - Tegoroczny budżet reklamowy został zaplanowany na pełny rok, więc do grudnia, o ile mi wiadomo, nic się nie zmieni – informuje Julian Krzyżanowski, rzecznik prasowy Alior Banku.
Przy ostatnich kampaniach reklamowych Alior współpracował z agencją PZL i domem mediowym Maxus. - Nadal pracujemy z nimi i jesteśmy z tego zadowoleni, umowy są bezterminowe – dodaje Julian Krzyżanowski.
Bank uruchomił tydzień temu responsywny serwis internetowy przygotowany przez agencję Efigence.com. - Zupełnie inaczej wygląda teraz nasz portal niż portale innych banków – tłumaczy Julian Krzyżanowski. - Kluczowym elementem jest wyszukiwarka. Wychodzimy z założenia, że klient wchodzący na stronę banku wie, czego szuka. Chcieliśmy mu to ułatwić – tłumaczy rzecznik.
PZU nie ujawnia jeszcze swoich planów wobec Aliora. - Transakcja nie została jeszcze sfinalizowana i jest zdecydowanie za wcześnie na jej komentowanie – odpowiada Łukasz Ogonowski z biura komunikacji korporacyjnej PZU.
PZU wydał w ubiegłym roku na reklamę 84,5 mln zł. Wydatki reklamowe w pierwszym półroczu br. sięgnęły jedynie 42,5 proc. wydatków z pierwszego półrocza ub.r. PZU przez ostatnie 12 lat współpracował z domem mediowym Starlink. W lipcu przedłużył współpracę z Agencją Good, w ubiegłym roku kreację kampanii ubezpieczyciela przygotowała agencja DDB Warszawa.
(AMP, 10.08.2015)










