Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 05, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Baza abonentów platformy NC+ nadal się kurczy

Platforma satelitarna NC+ na koniec drugiego kwartału br. miała 2,11 mln abonentów - 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Zarząd TVN liczy, że sytuacja poprawi się w czwartym kwartale.

Na koniec czerwca br. przychody platformy satelitarnej NC+ wyniosły 1041 mln zł i były o 2 proc. niższe od wypracowanych rok wcześniej. EBITDA platformy wyniosła ok. 210 mln zł (spadek o 6 proc. w stosunku do ub.r.), a wskaźnik ARPU z usług abonamentowych wzrósł o 1 proc., do 68 zł.
Platforma NC+ powstała w marcu 2013 roku z połączenia Canal+ i platformy N. Grupa TVN ma w niej 32 proc. udziałów i w pierwszym półroczu br. odnotowała na tym przedsięwzięciu 29,2 mln zł zysku (wzrost o 31 proc.).
- Oczekiwaliśmy wzrostu bazy abonenckiej platformy – przyznał na wczorajszej konferencji prasowej John Driscoll, wiceprezes i dyrektor finansowy TVN. - Ze względu na sezonowość tego biznesu sądzimy jednak, że nastąpi to w czwartym kwartale – dodał.
Na pytanie „Presserwisu”, czy wyniki NC+ są dla TVN zadowalające, prezes TVN Markus Tellenbach odparł, że drugi kwartał nie jest najlepszym odzwierciedleniem całego roku. - Połowa wzrostu platform satelitarnych przypada na czwarty kwartał. NC+ ma dobrą ofertę i jesteśmy przekonani, że całym 2015 roku platforma spełni nasze oczekiwania – mówi Tellenbach.
Jednak w ub.r. platforma NC+ nawet w czwartym kwartale nie zwiększyła bazy abonentów. Na dzień 31 grudnia ub.r. miała 2,15 mln abonentów - 2 proc. mniej niż rok wcześniej i tyle samo co na koniec trzeciego kwartału.

(RUT, 05.08.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.