Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 30, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Te sieci handlowe wydają najwięcej na reklamę: Lidl, Biedronka i Tesco

(fot. freerangestock.com)

W pierwszej połowie 2015 roku pięciu największych reklamodawców spośród super- i hipermarketów przeznaczyło na reklamę 659 mln zł - wynika z danych cennikowych Kantar Media. To o 20,9 proc. więcej, niż w pierwszym półroczu 2014 roku. Liderem jest Lidl Polska.

Jak wynika z danych cennikowych Kantar Media, pięć największych sieci handlowych wydało od stycznia do czerwca br. na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) 659 mln zł.
Lider - Lidl Polska na promocję przeznaczył 252,8 mln zł. To o 7,6 proc. więcej, niż w tym samym okresie ub.r. W pierwszym półroczu br. firma emitowała reklamy, w których toczyły się zabawne spory dwóch kucharzy Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy (ta platforma komunikacyjna jest realizowana od 2012 roku).
Drugim największym reklamodawcą  jest Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, który jednak o 14,3 proc. ograniczył budżet na promocję - do 115,5 mln zł. W maju br. Biedronka prowadziła pierwszą wizerunkową kampanię reklamową, w której świętowała 20-lecie swojej sieci sklepów.
Instytut Monitorowania Mediów obliczył, ile były warte medialne wzmianki o Biedronce po wypowiedzi premier Ewy Kopacz.
O ponad połowę (55,4 proc.) względem pierwszego półrocza ub.r. wzrosły wydatki na promocję Tesco Polska - do 63,3 mln zł. W kampaniach wybranych produktów tej sieci występował kucharz Robert Makłowicz. Na początku br. sieć Tesco promowała produkty własne dostępne pod marką Value.
Listę największych reklamodawców w tym segmencie rynku, z bardzo dużym wzrostem wydatków na promocję, zamykają: Kaufland Polska - 50,2 mln zł (wzrost o 70,2 proc.) i Carrefour Polska - 48 mln zł (wzrost o 219,3 proc.).

(DR, 30.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.