Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Lipiec 29, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Samo wejście "Business Insidera" do Polski nie gwarantuje mu sukcesu

Na wieść o możliwym wejściu "Business Insidera" do Polski zareagowałem ze sporym entuzjazmem, ale również z dozą niepewności. "BI" to jakość sama w sobie i jest wzorem dla wielu mediów na całym świecie. A to za sprawą niespotykanego zmysłu, pozwalającego na ugryzienie nośnych tematów od dosłownie każdej strony. Często od takiej, o jakiej nie pomyślała konkurencja.

"BI" dostarcza stosunkowo niewielu newsów własnych i bazuje na tym, co przywiozą inni. W praktyce "BI" nie powiela jednak czyjejś pracy, a podchodzi do tematów w charakterystyczny dla siebie sposób. Redaktorzy "BI" potrafią przygotować kilka publikacji na podstawie jednego newsa i tylko pozornie są one na ten sam temat. To niewątpliwy atut, który może przełożyć się na sukces, również na rynku polskim.
To czy "BI" uda się zbudować mocną redakcję nad Wisłą, zależy głównie od tego, na jakiej tematyce się skupi. Czy będzie poświęcał odpowiednią uwagę lokalnym zjawiskom, czy też postawi na międzynarodowe tematy, co zapewne będzie na początku łatwiejsze, ze względu na rozbudowaną globalnie siatkę współpracowników.  Pojawia się też pytanie, czy "BI" będzie budował od zera redakcję w Polsce, czy nawiąże współpracę z którymś z obecnych już na rynku wydawców. Często kilka mocnych nazwisk może pomóc ustawić i utrzymać odpowiednio wysoki poziom całego zespołu redakcyjnego.
Samo wejście na polski rynek dużego gracza z zagranicy o niczym jeszcze nie przesądza. Nie zapominajmy, że swego czasu Engadget - mocny gracz na rynku serwisów technologicznych - wszedł do Polski i… równie szybko się z niej wycofał. Polski Internet bywa hermetyczny i nie zawsze kupuje to, co przychodzi z Zachodu. I choć Facebook wyparł Naszą Klasę, to już eBay nie poradził sobie z Allegro, a PayPall nie zmienił sposobu w jaki Polacy płacą cyfrowo. (zeb. JM)

(29.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.