O 5 proc. wzrosły wydatki na reklamę farmaceutyków
W pierwszym kwartale br. firmy z branży farmaceutycznej na promocję wydały o 262 mln zł więcej, niż w pierwszym kwartale ub.r. To oznacza wzrost o 5 proc. - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
W okresie styczeń-marzec br. największą część wydatków sektora farmaceutycznego - ponad 255 mln zł (97 proc. całego budżetu) - przeznaczono na promocję farmaceutyków i parafarmaceutyków, zaś 5,5 mln zł na promocję usług zdrowotnych.
Budżet przeznaczony na promocję farmaceutyków i parafarmaceutyków był w pierwszym kwartale br. o 3 proc. mniejszy, niż w ostatnim kwartale ub.r., ale o 4 proc. wyższy, niż w okresie styczeń-marzec ub.r.
Najwięcej nakładów pochłonęła promocja środków przeciwko przeziębieniu (90 mln zł), witamin, środków pobudzających i odpornościowych (49 mln zł) i środków wspomagających układ trawienny (20 mln zł).
Pierwszy kwartał przyniósł nieznaczny wzrost wydatków na promocję usług zdrowotnych – o 3 proc. w stosunku do ostatniego kwartału ub.r. i o 12 proc. w stosunku do pierwszego kwartału ub.r.
Firmy z branży farmaceutycznej najchętniej promowały się w telewizji (63 proc. budżetów), 19 proc. nakładów przeznaczono na reklamę w radiu, 8 proc. - w czasopismach, 7 proc. - w Internecie, 2 proc. - w prasie.
(DR, PR, 20.07.2015)










