Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 15, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

LifeTube i Millward Brown będą badać wizerunek youtuberów

Sieć zrzeszająca youtuberów LifeTube oraz firma badawcza Millward Brown stworzyły wskaźnik do mierzenia wizerunku twórców produkujących się w sieci - InScore. Ma on ułatwić korelację pomiędzy markami a youtuberami.

- Chcemy odczarować postrzeganie youtuberów, którzy dotychczas kojarzyli się jako jednolita grupa - mówiła podczas prezentacji badania Małgorzata Poławska z Millward Brown, zaznaczając, że o atrakcyjności youtubera dla marki nie decyduje wyłącznie jego rozpoznawalność. - Firmy chcą realizować długofalowe działania, dlatego potrzebują szczegółowych badań - zaznaczała Barbara Sołtysińska, prezes LifeTube.
Badanie InScore zostało przygotowane w oparciu o panel internetowy Millward Brown (100 tys. panelistów) i będzie uwzględniać popularność autorów kanałów YouTube, poziom wzbudzania sympatii oraz powstający wokół nich szum medialny. - Youtuberzy sami kreują swój wizerunek, a siła kanałów na YouTube wynika z sympatii do ich twórców - tłumaczyła Barbara Sołtysińska, podkreślając rolę, jaką odgrywa wiedza dotycząca poziomu sympatii. Twórcy badania zaznaczają, że marki nie zawsze poszukują youtuberów, którzy współgrają z ich wizerunkiem, lecz również potrafiących zmienić stosunek do niej. - Dobrym przykładem tego jest współpraca banku PKO BP z Szymonem Majewskim, dzięki któremu marka zaczęła być postrzegana jako bardziej przyjazna i wyluzowana - mówił Kuba Antoszewski z Millward Brown. Badanie InScore nawiązuje do badania Cebra przygotowywanego od 2010 roku przez Millward Brown. Umożliwia ono optymalizację udziału celebrytów w kampaniach reklamowych.
Badanie InScore będzie prowadzone indywidualnie na zlecenia klientów. Planowane jest również publikowanie cyklicznych raportów. Rozpoczęcie realizacji pierwszych badań przewidziane jest na wrzesień br.
Podczas prezentacji InScore podkreślono, że od teraz da się także sprawdzić wpływ kampanii na postrzeganie marki. Kampanie na YouTube będą bowiem mierzone dzięki Brand Lift Insights. Poinformowano również, że od trzeciego kwartału br. LifeTube uczestniczy w badaniu Target Group Index, za pomocą którego można sprawdzić, po jakie produkty sięgają widzowie konkretnego kanału YouTube.

(IKO, 15.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.