Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 13, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KER: reklama produktu Aflofarmu "balansuje na granicy wulgarności" (wideo)

Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała, że telewizyjna reklama leku na potencję Stymen (Aflofarm), w której występują skąpo ubrane modelki, utrwala negatywny stereotyp kobiet.

Chodzi o telewizyjną reklamę produktu na wzrost potencji - Stymen. W spocie widzimy mężczyznę w garniturze, który opowiada, że z wiekiem spadają możliwości seksualne mężczyzn. W tle pojawiają się skąpo ubrane kobiety. Jeden za skarżących zaznaczył, że reklama pokazuje "krzywdzący dla społeczeństwa obraz kobiet, które wszędzie i zawsze są chętne na seks", a w innej skardze napisano, iż reklama ta "przyczynia się do promocji negatywnych stereotypów, zgodnie z którymi kobieta w miejscu pracy może być traktowana jako obiekt seksualny, a nie jako pracownica, za którą stoi profesjonalizm, odpowiedni ubiór i zachowanie".
Zdaniem Aflofarmu reklama nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami ani nie narusza żadnych norm moralnych. 
Zespół orzekający KER uznał jednak, że reklama przedstawiając kobiety w seksualnych pozach "balansuje na granicy wulgarności", tym samym kreuje ich negatywny wizerunek.

(DR, 13.07.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.