KER: reklama produktu Aflofarmu "balansuje na granicy wulgarności" (wideo)

Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała, że telewizyjna reklama leku na potencję Stymen (Aflofarm), w której występują skąpo ubrane modelki, utrwala negatywny stereotyp kobiet.
Chodzi o telewizyjną reklamę produktu na wzrost potencji - Stymen. W spocie widzimy mężczyznę w garniturze, który opowiada, że z wiekiem spadają możliwości seksualne mężczyzn. W tle pojawiają się skąpo ubrane kobiety. Jeden za skarżących zaznaczył, że reklama pokazuje "krzywdzący dla społeczeństwa obraz kobiet, które wszędzie i zawsze są chętne na seks", a w innej skardze napisano, iż reklama ta "przyczynia się do promocji negatywnych stereotypów, zgodnie z którymi kobieta w miejscu pracy może być traktowana jako obiekt seksualny, a nie jako pracownica, za którą stoi profesjonalizm, odpowiedni ubiór i zachowanie".
Zdaniem Aflofarmu reklama nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami ani nie narusza żadnych norm moralnych.
Zespół orzekający KER uznał jednak, że reklama przedstawiając kobiety w seksualnych pozach "balansuje na granicy wulgarności", tym samym kreuje ich negatywny wizerunek.
(DR, 13.07.2015)
