Marquard sprowadza do Polski magazyn kulinarny Jamiego Olivera

Zapowiedź polskiej edycji magazynu "Jamie"
17 lipca br. Marquard Media Polska wyda pilotażowy numer dwumiesięcznika kulinarnego "Jamie". To będzie polska edycja magazynu "Jamie" stworzonego przez brytyjskiego szefa kuchni Jamiego Olivera. Będzie a100 stron i zostania wydana na licencji Wydawnictwa Jamie Oliver.
Redaktor naczelną "Jamie" jest Anna Gromnicka. - Magazyn będzie zawierał od 80 do 100 przepisów Jamiego Olivera oraz osób, które ściśle z nim współpracują. W pierwszych numerach nie przewidujemy współpracy z polskimi szefami kuchni, jednak z czasem może to nastąpić – mówi Anna Gromnicka, zaznaczając, że osoby, z którymi podejmą współpracę, muszą zgadzać się z filozofią gotowania Jamiego Olivera. Jego przepisy są tworzone na podstawie kuchni z całego świata z uwzględnieniem naturalnych składników. W polskiej edycji pojawią się potrawy na bazie składników dostępnych w polskich sklepach. – Przepisy tworzone są w oparciu o sezonowe produkty, a każde wydanie magazynu będzie miało temat przewodni. Pilotażowy numer zostanie poświęcony grillowaniu – dodaje Anna Gromnicka. Oprócz przepisów w dwumiesięczniku znajdą się artykuły dotyczące podróży, wywiady z celebrytami, a także działy: Pytania do Jamiego, Prosto z ogródka, Mali szefowie, Gotujemy na zapas, Gotujemy z dziećmi i Zapytaj eksperta.
Wydawca najpierw zamierza testować magazyn w zamkniętej dystrybucji. Pilotażowego numeru nie będzie można kupić. Można będzie go zdobyć, robiąc zakupy za minimum 60 zł w sklepach Organic Farma Zdrowia. Do regularnej sprzedaży zostanie wprowadzony na początku września br. w cenie 12,99 zł. Planowany nakład to 30 tys. egzemplarzy. „Jamie” będzie dystrybuowany m.in. w salonach sieci Empik, Ruch i Kolporter.
Pismo zostało stworzone przez Jamiego Olivera w roku 2008. Wydawane jest w 14 krajach. Marquard Media Polska jeszcze w tym roku wyda numer specjalny, związany ze świętami Bożego Narodzenia. Z kolei w styczniu 2016 roku ukaże się wydanie specjalne - „Recipe Yearbook”, w którym zostaną opublikowane przepisy z uwzględnieniem czterech pór roku.
Zdaniem Ewy Redel-Bydłowskiej, wiceprezes Edipresse Polska, marka szefa kuchni Jamiego Olivera (jego program pokazuje kanał Kuchnia+) jest na tyle mocna, że wzbudzi zainteresowanie czytelników. - Biorąc pod uwagę popularność marki Jamiego Olivera, w tym jego programów telewizyjnych, założenia dotyczące tytułu dobrze rokują. Cena i nakład są rozsądne - mówi Redel-Bydłowska. I dodaje: - Tytuły licencyjne są kosztowne, ale Marquard ma doświadczenie w ich wydawaniu.
Również Agnieszka Jakóbowska, specjalista ds. marki Burda International Polska, przyznaje, że wprowadzenie nowego tytułu kulinarnego przez Marquard jest dobrym pomysłem. - Tytuł ma szansę na powodzenie, gdyż Jamie Oliver jest w Polsce bardzo lubiany - ocenia Jakóbowska. Jej wydawnictwo w tym roku wprowadziło na rynek dwa magazyny kulinarne. W lutym zadebiutował kwartalnik „Sielska Kuchnia” (pierwszy numer sprzedał się według danych wydawcy w 16 tys. egz.), a w marcu dwumiesięcznik "Slowly Veggie" (sprzedaż pierwszego numeru wyniosła 12 tys. egz.).
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że najlepiej sprzedającym się miesięcznikiem o tematyce kulinarnej jest "Przyślij Przepis" (Burda International Polska). Jego średnia sprzedaż w pierwszym kwartale 2015 roku wyniosła 247 104 egz. Na drugim miejscu w zestawieniu znajdują się "Przepisy Czytelników" (Phoenix Press) - 238 570 egz., a na trzecim "Gotuj Krok po Kroku" (Wydawnictwo Bauer) - 51 796 egz. Segment miesięczników kulinarnych uzupełniają: "Kuchnia. Magazyn dla Smakoszy" (Agora SA) - 19 654 egz. i "Moje Gotowanie" (Burda International Polska) - 15 014 egz.
O kuchni piszą też dwumiesięczniki "Sól i Pieprz" (Burda International Polska) i "Kukbuk" (Kukbuk), miesięcznik "Moje Smaki Życia" (P&P), którego dystrybucja odbywa się w sieci sklepów Biedronka oraz magazyny "Apetyt" i "Kulinarne Hity" (oba wydaje Burda International Polska).
Rozwojowi segmentu nie przeszkadza, że tematyka kulinarna jest coraz obszerniejsza w pismach poradnikowych dla kobiet.
(IKO, 08.07.2015)
