Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 22, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radia komercyjne nie chcą nowych rozgłośni na drugim multipleksie

Array

Najwięksi nadawcy komercyjni nie chcą wpuszczenia na kolejny multipleks nowych rozgłośni. Miejsca na cztery nowe radia rozdzieliliby między siebie.

Takie wnioski płyną ze wspólnego stanowiska przedstawionego przez cztery grupy komercyjne: Grupę RMF, Eurozet, Grupę Radiową Time i Grupę Radiową Agory w konsultacjach Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczących zagospodarowania dwóch kolejnych multipleksów radia cyfrowego DAB+ (pierwszy wykorzystuje publiczna radiofonia). Regulator podsumował je w ubiegłym tygodniu. Treść odpowiedzi komercyjnych nadawców udostępniła ”Presserwisowi” Krajowa Rada.
Najwięksi nadawcy komercyjni zaproponowali, by 60 proc. kolejnego multipleksu (może pomieścić 12 rozgłośni) zostało przeznaczone na odtworzenie oferty analogowej (trzy radia ogólnopolskie: RMF FM, Radio Zet i Radio Maryja oraz pięć ponadregionalnych: RMF Classic, Tok FM, Antyradio, Vox FM i Muzo.fm). Natomiast pozostałe 40 proc. miałyby posłużyć nowym rozgłośniom tworzonym przez działające na rynku analogowym cztery grupy komercyjne. Taki scenariusz uniemożliwiałby wejście na cyfrowy ogólnopolski rynek nowych, nienadających jeszcze stacji radiowych.
Natomiast miejsca na następnym multipleksie (przeznaczonym dla rozgłośni lokalnych) – ich zdaniem – w pierwszej kolejności powinni otrzymać nadawcy analogowych programów lokalnych – zarówno tworzących sieci komercyjne, jak i graczy niezależnych.
”Zagospodarowanie trzech multipleksów radiowych (na dziś działającym nadają radia publiczne – przyp. red.) pozwoli na dostarczenie co najmniej 10 nowych programów o zasięgu ogólnopolskim (6 programów Polskiego Radia i 4 komercyjne)” – napisały we wspólnym stanowisku największe grupy komercyjne. ”Przy ciągle niewielkim potencjale rynku reklamy radiowej (ok. 550 mln zł/rok) nie widzimy uzasadnienia dla dalszego rozdrabniania rynku, gdyż byłoby to ze szkodą dla jakości oferty programowej” – przekonują.
Według nadawców komercyjnych wyłączenie nadajników analogowych powinno nastąpić, gdy udział technologii DAB+ w słuchalności radia osiągnie minimum 70 proc.

(KOZ, 22.06.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.