Dirlango przejmuje Netsprinta
Dirlango, spółka należąca do Łukasza Wejcherta i Macieja Żaka, przejmuje 70 proc. akcji spółki Netsprint, będącej m.in. właścicielem sieci reklamowych Adkontekst i ContentStream.
"Netsprint ma unikalne, technologiczne DNA. Bardzo je cenię. To ono od 14 lat jest siłą napędową firmy. Dzięki temu spółka już nieraz była w stanie zmieniać się, elastycznie reagując na potrzeby rynku. To świetny fundament do dalszego rozwoju. Jestem pewien, że wspólnie stworzymy unikalne produkty w Polsce i zagranicą" - wyjaśnia Łukasz Wejchert.
"Zdecydowaliśmy się na współpracę z Dirlango, bo dzielimy te same wartości i wierzymy, że działając razem będziemy w stanie budować lepsze produkty i skutecznie wzmacniać swoją pozycję. Dla nas ta transakcja to wyraźny sygnał, że firmy technologiczne made in Poland mają przed sobą jasną przyszłość" - tłumaczy Artur Banach, prezes zarządu Netsprinta.
Netsprint specjalizuje się w technologiach wspierających marketing internetowy. Jest właścicielem sieci reklamy kontekstowo-behawioralnej Adkontekst i sieci content marketingu ContentStream.
Netsprint w ub.r. miał 19,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 20 proc. w porównaniu z 2013 rokiem. Zysk EBITDA wyniósł 1,85 mln zł. Spółka zatrudnia ponad 70 osób.
Dzięki transakcji Netsprint pozyska pieniądze na dalszy rozwój technologii i sieci sprzedaży oraz zwiększenie przychodów z rynków zagranicznych. Dzisiaj, poza Polską, firma ma także klientów w Skandynawii i krajach nadbałtyckich.
(15.06.2015)