Konkurencja TVP 1 bez szans w porze emisji "Rancza" (wideo)

Główne role w serialu "Ranczo" gra Cezary Żak
Dziewiąta edycja serialu "Ranczo" przyciągała do TVP 1 średnio 6 mln widzów. W czasie jego emisji stacja była liderem rynku. Na przyszły rok TVP 1 planuje dziesiątą edycję serialu.
"Ranczo" było nadawane od 8 marca do 7 czerwca, w niedziele o 20.25, z wyjątkiem dnia drugiej tury wyborów prezydenckich, gdy z powodu przedłużonej ciszy wyborczej Jedynka wyemitowała serial o 21.20. Najwięcej widzów – 7 mln – przyciągnął odcinek z 15 marca. Pierwszy odcinek dziewiątej edycji zgromadził 6,86 mln widzów, a trzeci – 6,69 mln. Średnia widownia serialu była w tym sezonie o ok. 150 tys. osób mniejsza niż rok temu, ale "Ranczo" nadal dystansowało konkurencję pod względem udziału w rynku. Wśród wszystkich widzów wyniósł on 35,4 proc., a w grupie komercyjnej (osoby w wieku 16-49 lat) – 26,9 proc. W tym czasie Polsat miał średnio 12,5 proc. udziału (13,7 proc. w grupie komercyjnej; m.in. show "Tylko muzyka"), TVN – 8,1 proc. (10,5 proc.; m.in. show „Mamy cię!”), a Dwójka 4,6 proc. (4,7 proc.; „Kabaretowa scena Dwójki”).
Sprzedaż reklam przy serialu przyniosła 11,82 mln zł (cennikowo, bez uwzględnienia rabatów). To 15 proc. mniej niż wiosną ub.r., ale w br. TVP zmieniła politykę handlową, obniżając wartości cennikowe. Dane: Nielsen Audience Measurement.
Na przyszły rok TVP 1 planuje dziesiątą edycję serialu.
(RUT, 09.06.2015)
