GfK i PBI chcą nazwać badanie tak samo, jak nazywa się już system bankowości internetowej

BGŻ BNP Paribas od dawna używa markę Pl@net
Na początku czerwca br. ogłoszono, że nowe badanie Internetu realizowane na zlecenie Polskich Badań Internetu przez GfK Polonia będzie się nazywać Pl@net. Ale właśnie tak nazywa się platforma BGŻ BNP Paribas. W GfK tym niespodziewanym problemem są zaskoczeni.
W BGŻ BNP Paribas nikt nie wiedział, że badanie polskiego Internetu ma się nazywać tak jak oferowana i promowana przez ten bank (powstały z połączenia Banku BGŻ SA i BNP Paribas) platforma bankowości internetowej. Pod tą nazwą działa m.in. aplikacja mobilna. Biuro prasowe banku zapewniło nas, że nazwa Pl@net i logo tej marki są zastrzeżone w urzędzie patentowym.
O ewentualne problemy z wprowadzeniem badania pod nazwą już obecną na rynku zapytaliśmy firmę GfK Polonia, który wygrała trwający dwa lata przetarg na badania polskiego Internetu. W przyszłym roku zacznie ona udostępniać wyniki swojego badania (zastąpią one Megapanel - badanie Gemiusa).
Maciej Siejewicz, marketing and communications manager GfK Polonia, wypowiadając się również w imieniu PBI, tłumaczy, że firma jest w trakcie wyjaśniania sprawy. Prawa do nazwy miał sprawdzić menedżer odpowiedzialny za projekt. Wystarczy jednak wpisać Pl@net do wyszukiwarki internetowej, aby z pierwszych wyników odczytać, kto z tego brandu już korzysta. - Na pewno nie będziemy działać niezgodnie z literą prawa i wbrew zdrowemu rozsądkowi w sytuacji wprowadzania nowego brandu na rynek - zapewnia Siejewicz. Po pytaniach "Presserwisu" GfK ma jeszcze raz sprawdzić sytuację prawną związaną z nazwą Pl@net.
(DR, 08.06.2015)
