Nowym aplikacjom trudno jest przebić się do świadomości użytkowników smartfonów
![](/images/contents/photo_39867_1456635772_big.jpg)
.
Użytkownicy smartfonów ściągają aplikacje wówczas, gdy są przekonani, że będą im potrzebne do zaspokojenia ich ważnych potrzeb, ale potem prawie połowa o nich zapomina - wynika z raportu "Polska.jest.mobi 2015” przygotowanego przez blogerkę Monikę Mikowską (Jestem.mobi).
Z raportu Mikowskiej dowiadujemy się, że smartfona ma 58 proc. Polaków - co ciekawe 12 proc. użytkowników tego urządzenia nie wie, z jakiego systemu operacyjnego ono korzysta. Szacunkowo 65 proc. polskich smartfonów pracuje na Androidzie, 16 proc. na Windows Phone, a tylko 4 proc. to iOS.
Mężczyźni korzystają ze smartfona średnio 2 godz. 45 min dziennie, a kobiety 2 godz. 30 min. Najczęściej wykorzystujemy go do łączenia się z Internetem - ok. 2 godz. dziennie.
Nadal użytkownicy nie ściągają aplikacji na wszelki wypadek. Instalują je tylko wówczas, gdy są przekonani, że spełnią one jakąś ważną rolę. Jednocześnie aż 46 proc. osób korzystających z aplikacji mobilnych przyznaje, że zapomina o nich i przestaje z nich korzystać. Nowym aplikacjom ciężko jest więc zdobyć lojalność wśród użytkowników.
Raport "Polska.jest.mobi 2015” został przygotowany we współpracy z TNS Polska (w badaniu wykorzystano metodę pasywną).
(PR, 02.06.2015)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)