Apple odzyskuje pierwsze miejsce w rankingu najcenniejszych marek
Dzięki 67-proc. wzrostowi wartości marki koncern Apple po roku przerwy odzyskał tytuł najcenniejszej marki na świecie - wynika z raportu “BranZ” opracowanego przez firmę Millward Brown (WPP).
Dzięki 67-proc. wzrostowi wartości marki koncern Apple po roku przerwy odzyskał tytuł najcenniejszej marki na świecie - wynika z raportu “BranZ” opracowanego przez firmę Millward Brown (WPP).
Autorzy opublikowanego wczoraj raportu oszacowali wartość marki Apple na 247 mld dol. Na drugie miejsce spadła natomiast marka Google, która wyceniania jest na 173,7 mld dol. (wzrost o 9 proc. rok do roku). Trzecie miejsce zajmuje Microsoft (115,5 mld dol.). Łączna wartość wszystkich stu marek ujętych w zestawieniu to 3,3 bln dol. - o 14 proc. więcej niż w ostatnim rankingu. W stosunku do pierwszego raportu “BranZ” opublikowanego 10 lat temu wzrost wynosi aż 126 proc.
W opracowywanym przez Millward Brown rankingu brane są pod uwagę dane finansowe, a także informacje o opiniach potencjalnych i aktualnych nabywców marek.
(LL, 28.05.2015)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)