Wirtualna Polska kupiła radia internetowe OpenFM i PolskaStacja
Grupa Wirtualna Polska podpisała umowy zakupu dwóch internetowych platform radiowych - OpenFM (od GG Network SA) i PolskaStacja.pl (od Polska Stacja).
OpenFM i PolskaStacja.pl mają łącznie 755 tys. użytkowników, którzy generują blisko 90 mln odsłon krajowych miesięcznie. Łączna cena za zakupione serwisy wyniosła 4 mln zł. Grupa Wirtualna Polska podaje, że ich łączne przychody w 2014 roku wyniosły 2,8 mln zł.
”Chcemy dostarczać użytkownikom Internetu nie tylko atrakcyjne treści, ale również użyteczne usługi dostosowane do ich potrzeb i wpisujące się w ich codzienne zwyczaje. Konsolidacja rynku radia online i stworzenie nowego lidera w tym perspektywicznym obszarze jest więc naturalnym kierunkiem naszego rozwoju” – podkreśla cytowany w informacji prasowej Jacek Świderski, prezes zarządu Grupy Wirtualna Polska.
OpenFM i PolskaStacja.pl OpenFM i PolskaStacja.pl udostępniają w sumie ponad 200 kanałów muzycznych. „Usługi tego typu wypierają tradycyjne technologie dostępu do radia” – stwierdza Grzegorz Czapski, VP corporate development w Grupie Wirtualna Polska.
Zakup OpenFM i PolskaStacja jest pierwszą akwizycją zrealizowaną przez Wirtualną Polskę ze środków pozyskanych z majowej oferty publicznej. W 2014 roku spółka zainwestowała łącznie ponad 66 mln zł w zakup takich podmiotów jak Grupa Money.pl, serwisy e-commerce Domodi i Homebook oraz portal SportoweFakty.pl.
(27.05.2015)