Daria Widawska, Wojciech Szeląg i dr Aleksandra Piotrowska ambasadorami programu edukacji finansowej dzieci
Czy wiesz, że według ostatnich badań co drugi rodzic w Polsce nie wypłaca dziecku w wieku szkolnym kieszonkowego, natomiast 61 proc. osób dających kieszonkowe nie łączy tego z nauką gospodarowania pieniędzmi?
Na zlecenie twórców programu „Cha-Ching” (czyt. [Cza-Czing!]) spytano polskich rodziców o to, jak ich dzieci zarządzają swoimi finansami. Okazało się, że blisko 80 proc. rodziców ocenia, że ich dzieciom zdarza się wydawać pieniądze w sposób nierozsądny, zaś niemal połowa dzieci przeznacza swoje kieszonkowe na słodycze. Oznacza to, że już od najmłodszych lat dzieci uczą się wydawania pieniędzy na rzeczy nietrwałe, przynoszące chwilową przyjemność.
Jak zatem rozpocząć edukację dzieci i wprowadzić je w świat finansów osobistych, z którymi każdy z nas wcześniej lub później będzie się musiał zetknąć? Odpowiedzią jest „Cha-Ching”, program edukacji finansowej dzieci. „Cha-Ching” to świat bohaterów muzycznych kreskówek. Przeżywając przygody i rozwiązując swoje problemy, uczą oni dzieci, jak mądrze dysponować finansami. Na podstawie filmów powstało dziesięć gotowych scenariuszy lekcji dla nauczycieli i rodziców oraz zeszyt ćwiczeń dla dzieci. W czasie prowadzonych na ich podstawie zajęć dzieci będą oglądały kreskówki i wykonywały różnorodne ćwiczenia, które opracowano w taki sposób, aby edukacja finansowa stała się zabawą.
„Cha-Ching” kierowany jest do dzieci w wieku 6–12 lat, ale nie są to sztywne bariery. Program jest ogólnodostępny i bezpłatny. Jego wszystkie elementy w wersji do pobrania znajdują się na stronie www.cha-ching.pl. Portal został przygotowany w taki sposób, by odpowiadał potrzebom różnych grup wiekowych. Dzieci za jego pośrednictwem będą miały szansę lepiej poznać zespół „Cha-Ching”, a rodzice sam program. Nauczyciele znajdą na stronie wszystkie potrzebne materiały do poprowadzenia zajęć. Na portalu znaleźć można również grę związaną z domowymi finansami oraz Menedżera Domowego Budżetu – łatwą do zastosowania aplikację, która pomoże rodzicom i dzieciom wspólnie planować domowe wydatki i oszczędzać na przyszłość.
„Cha-Ching” realizowany jest przez Prudential w Polsce pod honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka i patronatami Lubuskiego Kuratorium Oświaty, Opolskiego Kuratorium Oświaty, Pomorskiego Kuratorium Oświaty, Świętokrzyskiego Kuratorium Oświaty, Prezydenta Miasta Opola oraz Prezydenta Miasta Poznania i Prezydenta Miasta Gdańska. Ambasadorką programu jest serialowa mama, znana polska aktorka, będąca w życiu prywatnym mamą siedmiolatka – Daria Widawska. Za dydaktyczną stronę programu odpowiada dr Aleksandra Piotrowska, znana psycholog i pedagog dziecięca. Ambasadorem programu jest również Wojciech Szeląg, znany komentator i dziennikarz ekonomiczny.
Zapraszamy do wspólnej zabawy na www.cha-ching.pl!
(Kliknij w infografikę, żeby ją powiększyć)
(25.05.2015)