35 mln dolarów kosztuje promocja gry "Wiedźmin 3"

CD Projekt Red debiut rynkowy gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" wspiera szeroką kampanią reklamową. Budżet działań, prowadzonych m.in. w USA, to 35 mln dolarów.
W Polsce kampania promująca trzecią edycję gry "Wiedźmin" prowadzona jest w telewizji (rozpoczęła się tydzień temu w środę - w przerwie meczu Ligi Mistrzów w TVP 1), prasie, na nośnikach zewnętrznych, w sieci kin Helios i oczywiście w Internecie. Kampania najbardziej intensywna będzie w najbliższy weekend, a w sumie działania potrwają jeszcze przez dwa tygodnie.
Kreację wytwórnia gry przygotowała we własnym zakresie. Produkcją zajęła się agencja Digic Pictures. Media na polskim rynku zakupił dom mediowy U2 Media. Za działania PR odpowiada Monday PR.
Na globalną kampanię promocyjną gry firma CD Projekt Red przeznaczyła 35 mln dolarów, to 3,5-krotnie więcej, niż w przypadku wprowadzania na rynek poprzedniej części gry. Najintensywniejsze działania reklamowe prowadzone są w Stanach Zjednoczonych. Gra promowana jest m.in. w Japonii, Rosji i Chinach.
(DR, 19.05.2015)
