Tygodnik „7 Dni – Przegląd Tygodnia” przetrwał w Biedronce trzy miesiące

Fragment okładki "7 Dni - Przegląd Tygodnia"
Po prawie trzech miesiącach od debiutu tygodnik z przedrukami „7 Dni – Przegląd Tygodnia” (Ringier Axel Springer Polska) przestał się ukazywać. Kupowało go za mało czytelników.
Pierwszy numer tygodnika ukazał się 2 lutego br. i był dystrybuowany w sieci sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska). Pismo wychodziło w poniedziałki, w cenie 2,99 zł. Redaktorem naczelnym był Tomasz Lada. Wydawca nie podawał nakładu. Ostatni numer był dostępny w sprzedaży do 26 kwietnia br. Jak dowiedział się „Presserwis”, firmy Jeronimo Martins Polska i RASP zakończyły współpracę. – Założeniem wspólnego projektu było zweryfikowanie, czy wydawnictwo o takim profilu spotka się z zainteresowaniem wystarczającej grupy czytelników, aby uzasadnić jego obecność w ciągłej sprzedaży w naszej sieci. Ponieważ minął okres, jaki założyliśmy dla rynkowej weryfikacji, a liczba czytelników była mniejsza od tej warunkującej kontynuowanie wydawania i dystrybucji magazynu, strony zdecydowały o zakończeniu projektu – informuje biuro prasowe Jeronimo Martins Polska SA.
Zamknięcie „7 Dni – Przegląd Tygodnia” (ostatni numer wydano 20 kwietnia br.) zbiegło się z debiutem tygodnika "Od A do Z", który Ringier Axel Springer Polska zaczął wydawać 22 kwietnia br., w dniu debiutu konkurencyjnego tygodnika „ABC” (Fratria). RASP tłumaczy, że „7 Dni – Przegląd Tygodnia” został przekształcony w "Od A do Z". - Po przeprowadzeniu badań rynkowych, analizie treści i opinii czytelników, postanowiliśmy repozycjonować tygodnik "7 Dni - Przegląd Tygodnia" - przenieść go z segmentu tygodników opinii do tygodników popularnych oraz połączyć z dodatkiem telewizyjnym. Wprowadzając "Od A do Z" do powszechnej dystrybucji i modyfikując jego formułę, poszerzyliśmy grupę czytelników i zwiększyliśmy zasięg tytułu – tłumaczy Anna Marucha, rzeczniczka prasowa RASP. Nakładu nowego tygodnika wydawnictwo też nie ujawnia.
RASP część redakcji "7 Dni - Przegląd Tygodnia" przeniósł do "Od A do Z". Jednak redaktorem naczelnym nowo powstałego tygodnika nie jest Tomasz Lada, lecz Łukasz Klekowski, a dyrektorem artystycznym został Łukasz Kiljański (w "7 Dni - Przegląd Tygodnia" był nim Bogusław Kalwala). Tomasz Lada należy teraz do zespołu redakcji "Od A do Z".
(IKO, 11.05.2015)
