”Newsowy iTunes” chce zdobyć czytelników w Niemczech
Szef serwisu Blendle poinformował, że wkrótce zadebiutuje jego niemiecka wersja.
Marten Blankensteijn, prezes holenderskiego serwisu określanego jako ”newsowy iTunes”, ogłosił podczas konferencji branżowej w Niemczech, że trwają ostatnie przygotowania do premiery Blendle w tym kraju. W sieci udostępniono już witrynę informującą o planowanym debiucie niemieckiej wersji. Dokładnego terminu nie podano.
Z uruchomionym w kwietniu ub.r. serwisem współpracują holenderskie grupy wydawnicze, m.in. Persgroep, NRC Handelsblad i wydawca gazety gospodarczej "Het Financieele Dagblad". Blendle ma już ponad 220 tys. użytkowników. Każdy z nich może codziennie przeglądać najnowsze wydania gazet i czasopism, a płaci tylko za teksty, w które kliknął. Wysokość opłat ustalają wydawcy - wynosi od 10 do 80 eurocentów za tekst. Do zasobów serwisu mają zostać włączone również teksty pochodzące z dzienników ”The New York Times”, ”The Washington Post” i ”The Wall Street Journal”.
(LL, 16.04.2015)