Skorupski i Ośmiałowski już oficjalnie pracują dla nowego tygodnika Fratrii

Karol Skorupski (fot. materiały prasowe Fratrii)
Fratria wzmocniła biuro reklamy w związku z debiutem nowego tygodnika, planowanym na połowę kwietnia br. Dyrektorem biura został Karol Skorupski, były dyrektor sprzedaży korporacyjnej w Ringier Axel Springer Polska, a ostatnio dyrektor sprzedaży Allegro i GG Network.
O przejściu Karola Skorupskiego do Fratrii informowaliśmy nieoficjalnie w połowie marca br. Skorupski potwierdził, że wczoraj objął stanowisko dyrektora biura reklamy Fratrii. Zastąpił Katarzynę Marchewkę, która została menedżerką projektu "Gazety Bankowej" (Fratria) - będzie odpowiadała za miesięcznik pod względem wydawniczym, reklamowym i marketingowym. Zastępcą dyrektora biura reklamy został Marcin Ośmiałowski, były dyrektor ds. klientów strategicznych i agencyjnych w biurze reklamy prasy codziennej RASP, a ostatnio dyrektor sprzedaży agencyjnej Allegro i GG Network. W nowo utworzonym zespole znajduje się również Łukasz Sobol, były project manager Allegro i GG Network.
Zmiany związane są z wydaniem nowego tygodnika o charakterze tabloidu. - Praca przy nowym tytule Fratrii jest dużym i ciekawym wyzwaniem. Można z sukcesem wprowadzić na rynek nowy produkt mimo powszechnej opinii, że jest mało miejsca na rynku prasowym - uważa Karol Skorupski.
Magazyn będzie składał się z dwóch grzbietów. Pierwszy - zawierający 48 stron - zostanie poświęcony polityce, sprawom społecznym i biznesowi. Drugi (60 stron) będzie miał charakter rozrywkowy, zostanie wydany w mniejszym formacie i na lepszym papierze. - Formatem będzie przypominał tygodnik opinii. W dodatku tym znajdą się tematy lifestylowe, a także program telewizyjny - mówi Tomasz Przybek, prezes zarządu Fratrii.
Wydawca wciąż nie podaje tytułu, ceny ani nazwiska redaktora naczelnego nowego tygodnika. Nowo powstała redakcja składa się z 12 osób. - Wciąż rekrutujemy - mówi Przybek, nie chcąc jeszcze ujawniać nazwisk autorów.
Pierwszy numer magazynu zostanie wydany w nakładzie 500 tys. egz., z czego 400 tys. wydawca zamierza przeznaczyć do dystrybucji, 100 tys. zaś rozesłać klientom Fratrii. - Kolejne numery będą wydawane już w nakładzie 400 tysięcy egzemplarzy - informuje Przybek. Dyrektorem dystrybucji, produkcji i logistyki tygodnika jest Artur Grabowski.
Strona reklamowa na wewnętrznej pisma kosztuje 72 tys. zł. - Powierzchnia reklamowa została prawie w całości sprzedana - informuje Skorupski.
Start tygodnika zostanie wsparty kampanią promocyjną w telewizji, radiu, na outdoorze oraz w mediach własnych wydawcy. Za jej przygotowanie odpowiada Agencja Reklamowa Apella SA.
O ofensywie wydawniczej Fratrii piszemy w kwietniowym numerze miesięcznika "Press".
(IKO, 03.04.2015)
